رعد: بیانیه توافق سهجانبه شوم و بهطور کامل مردود است
رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان، با انتقاد شدید از بیانیه توافق سهجانبه میان دولت لبنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی، این توافق را نشانه تسلیم کامل حاکمیت لبنان در برابر قیمومیت آمریکا دانست و تأکید کرد که این بیانیه در تمام ابعاد مردود و غیرقابل قبول است.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) محمد رعد، رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان، روز شنبه اعلام کرد که بیانیه توافق سهجانبه میان دولت لبنان، رژیم صهیونیستی و آمریکا، بیانگر تسلیم کامل حاکمیت لبنان در برابر منطق قیمومیت آمریکا و همچنین همدستی آن با دشمن صهیونیستی علیه ملت اصیل لبنان است؛ ملتی که به سرزمین خود پایبند بوده و اشغالگری را نمیپذیرد.
وی افزود: موضع دولت لبنان از مرز شرم، ننگ و فرومایگی فراتر رفته و به واگذاری حاکمیت لبنان، حقوق و منافع مردم این کشور، کرامت و آرمانهای آنان انجامیده است.
محمد رعد تاکید کرد این رویکرد همچنین به معنای بیاعتنایی به مردم، فریب افکار عمومی و تحریف اراده ملی، آزاد و شرافتمندانه لبنانیها است.
رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» تصریح کرد که جوهر این توافق، فراهم کردن پوشش برای ادامه اشغال لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و ایجاد راه گریزی برای آمریکاست؛ بهگونهای که امضاکنندگان بیانیه گمان میکنند واشنگتن میتواند از تعهد صریح خود در برابر ایران مبنی بر اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای خروج کامل از لبنان، شانه خالی کند.
رعد در پایان تأکید کرد که این بیانیه سهجانبه، «بیانیهای شوم» و بهطور کامل مردود است و آن را نمادی از شومی و بدیمنی برای لبنان و منطقه توصیف کرد.
انتهای پیام/م.ر
صفحات اجتماعی
اینستاگرام تلگرام توییتر آر اس اس