جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ 
qodsna.ir qodsna.ir

سخنگوی وزارت خارجه: بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، وارونه‌نمایی حقیقت و اصرار بر آزمودن آزموده‌های پیشین است

بدون تردید ایران بیشتر از هر طرف دیگری، دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد. اینکه شورای همکاری خلیج فارس، تصور کند راه حل رفع این دغدغه، پناه بردن به بزرگ‌ترین ناقض امنیت است، خود نقض غرض است و طنزی تلخ و نشانه‌ای مایوس‌کننده از عدم درس‌آموزی از تجربه‌های تلخ اخیر.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) سخنگوی وزارت خارجه در در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نوشت:

 

باید از همسایگان جنوبی پرسید چرا خود، با نقض اصل حسن هم‌جواری و قواعد بنیادین حقوق بین‌الملل، در حمله تجاوزکارانه علیه همسایه مسلمان همراهی کردند و اجازه دادند که از قلمروی آنها علیه ایران استفاده یا از آنجا موشک شلیک شود؟

 

چرا آنها درباره مسابقه تسلیحاتی مخرب و خرید و ذخیره‌سازی صدها میلیارد دلار انواع تسلیحات پیشرفته که هیچ توجیه دفاعی ندارند تغافل می‌کنند؟

 

چرا تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی علیه کشورهای منطقه و اشغال سرزمین‌ فلسطین و لبنان را نادیده می‌گیرند؟

 

چرا در قبال زرادخانه هسته‌ای خارج از هرگونه نظارت بین‌المللی رژیم اشغالگر سکوت اختیار می‌کنند، اما توان دفاعی متعارف کشوری که بارها هدف تهدید و حمله آن هم از قلمرو کشورهای همسایه قرار گرفته، «تهدید» معرفی می‌شود؟

 

باید برای همگان روشن باشد که توانمندی‌های نظامی ایران، ضامن حق ذاتی دفاع مشروع ملت ایران در برابر تجاوز و جنایت است و هم‌زمان تامین کننده صلح و ثبات در منطقه. 

 

امنیت و عزت ملی کشور قابل معامله یا مشروط‌سازی نیست؛ همانطور که حق ذاتی دفاع مشروع به هیچ عنوان نمی‌تواند موضوع گفتگو باشد، ابزارهای آن هم نمی‌تواند موضوع مصالحه با هیچ طرفی باشد.


| شناسه مطلب: 418720







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.