سخنرانی دبیرکل حزبالله لبنان به مناسبت روز عاشورا؛
آزادی فلسطین همچنان قطبنمای مقاومت خواهد بود/ خواهان حفظ وحدت جبههها با ایران هستیم/ اسرائیل چارهای جز خروج کامل از تمام خاک لبنان ندارد
شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزبالله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز عاشورا گفت، این صحنه عاشورایی، نماد تاریخ در ایثار، فداکاری و جاودانگی است. ما با کربلایی پیوسته از تاریخ به حال و آینده مواجهیم.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از شبکه المیادین، شیخ نعیم قاسم صبح امروز (جمعه) در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا گفت: این صحنه، بسیج واقعی و انقلابی است که معادلات را تغییر داده و طاغوتها را سرنگون میکند.
وی افزود: امسال، شاهد باشکوهترین مراسم عاشورایی و حضور گسترده مردم با وجود آوارگی، درد، فقدان و مشکلات بودیم.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: امانت شهدا، جانبازان و اسرا بر دوش ماست و از آنچه فدا کردند، محافظت خواهیم کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما دیگر با کربلای تاریخی روبرو نیستیم، بلکه با کربلایی پیوسته از تاریخ به حال و آینده مواجهیم.
اسرائیل چارهای جز خروج کامل از تمام خاک لبنان ندارد
وی در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: اسرائیل چارهای جز خروج کامل از تمام خاک لبنان و توقف تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی ندارد.
شیخ نعیم قاسم افزود: این تجاوز نتوانست به اهداف توسعه طلبانه اش برسد و اسرائیل باید بدون قید و شرط لبنان را ترک کند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ توافقی که ناقض حاکمیت لبنان باشد پذیرفته نخواهد شد و هیچ کسی حق امضای چنین توافقی را ندارد.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سقف همه راهحلها، حاکمیت و استقلال کامل لبنان است، نه عادی سازی روابط با اسرائیل، نه پایان دادن به وضعیت دشمنی، نه اعطای امتیاز به اسرائیل و نه هیچ نوع حضور آن در خاک لبنان.
شیخ نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: اسرائیل باید خوار و شکست خورده از لبنان خارج شود و این همان چیزی است که رخ خواهد داد.
باید از تفاهم ایران و آمریکا برای حمایت از حاکمیت لبنان استفاده کرد
دبیرکل حزبالله در ادامه سخنرانی خود، گفت: ما آمادهایم و دست خود را دراز میکنیم. از فرصت استفاده کنید، مقاومت قوی است و اگر در مسیر حاکمیت لبنان گام بردارید، ما با شما هستیم. ما بر ضرورت تلاش برای ساختن کشور و حل وضعیت اقتصادی، پول سپرده گذاران و بازسازی تأکید میکنیم. در مرحله پس از عقبنشینی اسرائیل، راهبرد جامع امنیت ملی را با هم بررسی میکنیم. باید از مسیر تفاهم بین ایران و آمریکا به عنوان حامی اصلی حاکمیت لبنان استفاده کرد.
آزادی فلسطین همچنان قطبنمای مقاومت خواهد بود
وی افزود: باید تا بالاترین حد ممکن با کشورهای عربی و خارجی که از حاکمیت و بازسازی لبنان حمایت میکنند، همکاری کرد. ما خواهان حمایت کشورهایی هستیم که از حاکمیت لبنان پشتیبانی میکنند، نه کسانی که به بهانه حمایت از حاکمیت لبنان، از اسرائیل حمایت میکنند.
شیخ نعیم قاسم در ادامه گغت: از همه کشورهای عربی و خارجی که برای بازسازی لبنان، احیای حاکمیت این کشور و تقویت ارتش لبنان تلاش میکنند، استقبال میکنیم. آزادی فلسطین همچنان قطبنمای ما خواهد بود و به ملت یمن درود میفرستیم.
با شعار «هیهات منا الذلة» به راه خود ادامه خواهیم داد
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اکنون ثابت شده است که ایران مسیر نجات است. اجازه ندهید کشورهای عربی و خارجی که برای ایجاد فتنه و تأمین منافع اسرائیل بر شما فشار میآورند، در امور شما دخالت کنند.
وی همچنین به دولت، ملت، مرجعیت و نیروهای حشد الشعبی عراق درود فرستاد و تأکید کرد: صاحبان حق پیروز خواهند شد و ما همچنان با شعار «هیهات منا الذلة» به راه خود ادامه خواهیم داد.
خواهان حفظ وحدت جبههها با ایران هستیم
شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل هیچ راهی جز عقبنشینی کامل از لبنان و توقف همه شکل های تجاوزگری ندارد. ما در کنار ایران خواهیم ماند و خواهان تشکیل جبههای واحد هستیم. در دوره تجاوز نیز با ایران همکاری داشتیم و همچنان خواهان حفظ این وحدت هستیم.دبیرکل حزبالله همچنین از دولت لبنان خواست اجرای خواستهها و دیکتههای اسرائیل را متوقف کند.
انتهای پیام/24
صفحات اجتماعی
اینستاگرام تلگرام توییتر آر اس اس