سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

افغانستان؛ میدان شکست و تحقیر امریکا و هراس متحدان منطقه ای آن

مقامات صهیونیست خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را شکست وحشتناک اطلاعات آمریکا و فرار تحقیرآمیز خواندند و اعلام کردند، این فرار برای تمام متحدان آمریکا در غرب آسیا رعب‌آور است.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، طالبان بر شهرهای این کشور یکی پس از دیگری مسلط شد و یکشنبه هفته جاری (۲۴ مرداد ) کابل را گرفت و دولت «اشرف غنی» سقوط کرد.

 

«عاموس یدلین» رئیس پیشین اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به فرار نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت، این عقب‌نشینی همانطور که به تصویر کشیده شده یک «فرار تحقیرآمیز» است.

 

بر اساس گزارش «المیادین»، یادلین افزود: ما بر ایالات متحده آمریکا تکیه نمی‌کنیم و از آمریکایی‌ها انتظار نداریم که مشکلات امنیتی ما را حل کنند؛ هیچ زمانی از آنها نخواسته‌ایم قطره‌ای خون به خاطر ما بریزند. گفتیم به ما ابزار بدهید. به ما  کمک امنیتی کردند همچنین در سازمان ملل و شورای امنیت از ما حمایت سیاسی کردند. وی ادامه داد: اما کارهای امنیتی را خود ما انجام دادیم. در افغانستان فروپاشی دیده می‌شود چه بسا آمریکا از خاورمیانه جدا شود و این موضوع از افغانستان آغاز نشده بلکه از عراق شروع شد و در سوریه ادامه پیدا کرد.

 

«یوسی کوپرواسر» ژنرال بازنشسته صهیونیستی هم گفت: سرعت فروپاشی دولت افغانستان دلیلی دیگر بر سختی‌ای است که غرب به صورت کلی و اطلاعات آمریکا به صورت ویژه در درک جهان اسلام با آن روبروست.

 

«عاموس گلعاد» رئیس پیشین بخش تحقیقات در سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: شاهد شکست فجیع اطلاعات آمریکا در طول مرحله تصمیم‌گیری‌ها هستیم و ما باید واقعا بیدار باشیم تا اینها در منطقه ما رخ ندهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم در این باره گزارش کردند، خروح آمریکایی‌ها از افغانستان آنطور که دولت آمریکا می‌گوید عقب‎‌نشینی نبوده بلکه فرار بوده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داد، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و رها کردن کسانی که با آنها در افغانستان همکاری می‌کردند، برای تمام متحدان آمریکا در غرب آسیا وحشتناک و رعب‌آور است. «این خبر بدی برای اسرائیل است، بیایید به این حقیقت عادت کنیم ممکن است در برابر ایران تنها باشیم. برای این دولت (آمریکا) این موضوع مهم نیست. این اتفاق بسیار سختی است و باید ما را نگران کند».

 

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، آمریک ۸۸ میلیارد دلار در طول ۲۰ سال برای ارتش افغانستان خرج کرد، این یک داستان وحشتناک است. همه این پول‌ها ظرف یک ما از بین رفت. این یک نمونه و نماد است که نیروهای ضد آمریکا در منطقه به آن اشاره می‌کنند، هر کسی که به آمریکا تکیه کند عاقبتش این است، خودش را تنها و در معرض انتقام از طرفی مانند طالبان می‌یابد.

 

«نیر دفوری» تحلیلگر سیاسی کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت، خروج آمریکا از غرب آسیا بر روی سوریه و عراق تأثیر خواهد گذاشت.

 




مطالب مرتبط

وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا

می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم / آمادگی نظامی ایران صد درصدی است
وزیر امور خارجه در گفت و گو با شبکه ان بی سی آمریکا

می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم / آمادگی نظامی ایران صد درصدی است

ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست، پاسخ متناسب خود را به شکل محدود و حداقلی به رژیم اسرائیل دادیم لذا مادامی که ماجراجویی جدیدی از طرف رژیم اسرائیل روی منافع ایران صورت نگیرد، ما واکنش جدیدی روی آن نخواهیم داشت.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.