سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
بخش اول گزارش خبرنگار قدسنا در غزه:

جامعه ورزش فلسطین: عدم رویارویی ورزشکاران مسلمان با صهیونیست‎ها پایان کار عادی سازی روابط را نشان داد/ تصمیمات پهلوانانه ورزشکاران از کسب صدها مدال طلا هم با ارزش تر است

تحلیلگران فلسطینی تاکید کردند که انصراف ورزشکاران عربی مقابل نمایندگان ورزشی رژیم اسرائیل گام های مهمی برای امت عربی و ملت فلسطینی به شمار می رود. مواضعی که آنان در مقابل رژیم اشغالگر اتخاذ کردند از 100 ها مدال و جام قهرمانی هم ارزشمند بود.

 

خبرنگار قدسنا در غزه- جوان محمود صالح:

 

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تنها به ورطه سیاست محدود نمی شود. میدان ورزش هم عرصه ای است که این رژیم تلاش دارد در آن به وجهه نامشروع و غیرقانونی خود وجاهت ببخشد و بدین گونه از حجم فضاحت بار جنایت های خود علیه ملت فلسطین بکاهد که البته این دست و پا زدن های رژیم غاصب تاکنون با جواب رد ده ها تیم ورزشی اسلامی و عربی حامی فلسطین همراه شده است.

 

رژیم های عربی منطقه از سال 1979 م همواره چه در خفا و چه علنی در راستای تامین منافع پروژه صهیونیزم و آبیاری ریشه های این رژیم در منطقه فعالیت کرده اند و این در حالی است که از نگاه ملل اسلامی و عربی منطقه اسرائیل همچنان دشمن مسقیم و شماره یک امت اسلام است.

 

مخالفت ورزشی و مردمی

 

«علاء الدین شمالی» تحلیلگر ورزشی از فلسطین در گفتگو با خبرنگار قدسنا در واکنش به اقدامات ورزشکاران اسلامی و عربی در عدم رویارویی با نمایندگان ورزشی رژیم صهیونیستی گفت: انصراف ورزشکاران عربی از قرار گرفتن در مقابل ورزشکاران اسرائیلی گام مهمی برای امت عربی و ملت فلسطین به شمار می رود. مواضعی که آنان در مقابل رژیم اشغالگر اتخاذ کردند از 100 ها مدال و جام قهرمانی هم ارزشمند بود.

 

وی افزود: «این گام آنان حمایت مستقیم و خالص ملت های عربی از فلسطینیان را نمایان می سازد؛ اهمیت این موضوع زمانی دو چندان می شود که نگاه تمام رسانه های جهان به این رویداد مهم ورزشی است. بدون شک چنین حمایت هایی از فلسطین تاثیر شگرفی بر روند مبارزاتی ملت فلسطین خواهد گذاشت و پیام مهم «فلسطین تنها نیست» را به جهان مخابره خواهد کرد و دل آنان را نسبت به این امر که پشت آنان در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی خالی نیست قرص خواهد کرد.»

 

این تحلیلگر ورزشی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار قدسنا در واکنش به انصراف «فتحی نورین» جودوکار الجزایری و «محمد عبدالرسول» جودوکار سودانی از رویارویی با نماینده ورزشی رژیم اشغالگر اسرائیلی و اقدام غیراخلاقی نماینده تیم جودو عربستان سعودی و رویارو شدن او با بازیکن اسرائیلی در المپیک 2020 گفت: «جهان عرب تمامی جزئیات مسابقات را مو به مو دنبال می کند و میداند که چقدر ملت های این دو ورزشکار الجزایری و سودانی از تصمیم آن ها استقبال کردند آن ها به گونه ای با قهرمانان ورزشی شان رفتار کردند که انگار مدال طلای المپیک را برایشان به ارمغان آورده اند و این در حالی بود که ورزشکار سعودی (قحطانی) با حریف اسرائیلی روبه رو شد و نه تنها خود را از افتخار انصراف از رویارویی با نمایندگان اسرائیلی و عزیز شدن نزد ملل عربی و اسلامی محروم ساخت بلکه بدترین روز خود را با شکست فاحعه بار مقابل جودوکار اسرائیلی تجربه کرد و موجی از تمسخر نیز به سوی او روانه شد.»

 

علاوه براین باید گفته شود که این تنها تصمیم قحطانی نبود که مقابل ورزشکار اسرائیلی قرار گیرد بلکه تصمیم مستقیم کمیته المپیک سعودی بود و این خود نشان دهنده آن است که یک سیستم خلفِ جریان عادی سازی روابط با اسرائیل قرار دارد و در صدد است تا این قطار شوم را هرگونه که هست به مقصد برساند از جمله در عرصه ورزش.

 

شمالی همچنین تصمیم ورزشکار الجزایری در عدم رویارویی با نماینده ورزشی رژیم صهیونیستی را در حالی که میدانست فدراسیون جهانی جودو علیه او تصمیمات سختگیرانه ای را به اجرا خواهد گذاشت از جمله محرومیت و جریمه به مثابه یک هدیه ارزشمند برای ملت فلسطین و یاریگر قدس قبله نخست مسلمین جهان و مقاومت واحد گروه های فلسطینی علیه اشغالگری توصیف کرد.

 

اهمیت ویژه تحریم نمایندگان ورزشی رژیم صهیونیستی توسط ورزشکاران ایرانی

 

از سویی دیگر «علاء سلامه» عضو اتحادیه رسانه های ورزشی فلسطین در گفتگو با خبرنگار قدسنا می گوید: «انصراف ورزشکاران عربی در مقابل نمایندگان ورزشی رژیم صهیونیستی به مانند سیلی سرخی است به صورت عادی سازان روابط و آنانکه به هر طریق ممکن و در هر عرصه ای اعم از ورزشی سعی دارند تا چهره منفور و غیرقانونی رژیم صهیونیستی را قانونی و مشروع جلوه دهند.»

 

وی در ادامه افزود: «بدون شک انچه ورزشکاران عربی سودان و الجزایر از انصراف شان از رویارویی با نمایندگان اسرائیلی بدست آوردند بسیار بیشتر از ارزش کسب مدال و جام قهرمانی همراه با پذیرش ذلت هم بازی شدن با ورزشکاران رژیم غاصب اسرائیلی است.»

 

در این میان می توان به نقش کلیدی و ریشه ای ایرانیان در برقراری سنت حسنه تحریم ورزشکاران اسرائیلی در میادین ورزشی و سرایت این موضوع به تیم های ورزشی عربی و اسلامی منطقه نیز اشاره و از ان نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آورد.  

 

انتهای بخش نخست/م.ح

 




مطالب مرتبط

آیت الله علم الهدی: تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیسم را محقق می‌کند

آیت الله علم الهدی: تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیسم را محقق می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی گفت: در صورت هر حماقتی از جانیان اسرائیل در تقابل با این رزمندگی قهرمانانه، دومین وعده صادق رهبر عظیم و فرزانه که تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، محقق می‌شود.

|

پیام آیت‌الله جوادی آملی  درباره عملیات وعده صادق : "وعده صادق" طلیعه فتح است

پیام آیت‌الله جوادی آملی درباره عملیات وعده صادق : "وعده صادق" طلیعه فتح است

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: محصول پربرکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند.

|

سردبیر نشریه رأی الیوم:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
سردبیر نشریه رأی الیوم:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب دوشنبه شب گفت که تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران پس از پاسخ تهران به این رژیم در پی تجاوز آن ها به کنسولگری تهران در دمشق سوریه با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق»، جنگ روانی است.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.