یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی/

مشروح وبینار «نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام»

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)،  محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و رئیس اتحادیه اندیشمندان تقریب مذاهب جهان اسلام در این وبینار با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم یک منظومه است که در آن نظام‌های متعددی را می‌توانیم ببینیم، گفت: نظام اعتقادی و دینی حاج قاسم بر مبنای اسلام ناب و دوستدار اهل بیت(ع) استوار بود و آن را نه تنها به عنوان یک اعتقاد شخصی بلکه در زندگی اجتماعی، سیاسی و جهادی خودش در نظر داشت.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی حاج قاسم بر پایه باور قلبی او به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی بود گفت: اعتقاد به اینکه جهان اسلام نیاز به یک رهبری برای هدایت جامعه اسلامی دارد و در این زمینه تلاش کرد که همه پایه کار بیایند و در نهایت با اینکار اقتدار اسلام را به منصه ظهور رسانید.

زاهدی ادامه داد: در بعد نظام جهادی و مدیریتی شهید سلیمانی باید گفت که او مرد میدان بود و اگر دستوری را صادر می‌کرد فرماندهی نبود که از او سرپیچی کند، سیستم مدیریتی حاج قاسم کاملا عملگرا بود.

وی با تشریح نظام رفتاری حاج قاسم گفت: او با وجود اینکه یک فرمانده ارشد نظامی بود اما زندگی اش بسیار ساده زیست بود و هیچگاه به دنبال جاذبه های اقتصادی و مال دنیا نرفت و خودش را وقف نظام، کشور و اسلام کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: حاج قاسم بسیار مردم دار بود و شخصیت متواضعی داشت و به خانواده بسیار اهمیت می‌داد.

زاهدی با اشاره به نظام تقریبی حاج قاسم گفت: اسلام ناب محمد(ص) برای او بسیار حائز اهمیت بود و شیعه و سنی از نظر شهید سلیمانی بی معنی بود.
 

  
مهدی چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران در ادامه این وبینار اظهار داشت: حاج قاسم شخصی بود که توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را برهم شکست و کشورهای مسلمان منطقه را با یکدیگر متحد کرد، البته باید گفت انقلاب اسلامی به وجود آمد تا ایده های بلند حضرت امام(ره) را در بین مردم کشورهای اسلامی گسترش دهد و حرکت هایی را به  وجود آورد تا در مناطقی همانند لبنان و فلسطین این ایده ها و آرمان ها زمینه سازی شود.

وی افزود: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد تا  تفکر اسلامی را در منطقه و  جهان از بین ببرد؛ در جهان، از آن جهت که یک دین خشونت طلب به بشریت نشان داده شود و در مذهب هم، جنگ علیه مذاهب به راه انداخت که خون مسلمانان ریخته شود.

چمران ادامه داد: از بین بردن داعش آنهم با دستان خالی و بسیج کردن مردم آن منطقه و خود میدان دار بودن فقط به دست حاج قاسم محقق می‌شد و از قبال او نیروهای جهادی بسیاری پدید آمد.

رئیس اسبق شورای شهر تهران تصریح کرد: فرماندهی مقتدرانه و مدبرانه شهید سلیمانی که یک فرماندهی الهی و نشأت گرفته از تفکرات عمیق مذهبی و شهادت طلبانه بود که در منطقه توانست نقشه‌های استکبار را نقش بر آب کند.

وی با بیان اینکه تلاشی که حاج قاسم در جهت وحدت و انسجام اسلامی انجام داد موجب اتحاد بین همه مذاهب اسلامی شد، گفت: او با دیپلماسی خاص سیاسی خود، فراتر از سیاست مداران روز عمل کرد و شخصیت شجاعانه او سبب شد که یک قهرمان واقعی برای ملتهای منطقه به وجود بیاید.



در پایان این وبینار احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان اظهار داشت: حاج قاسم یک اسطوره بود از آن جهت که از مکتب امام (ره) و انقلاب اسلامی یک فرد خود ساخته ای به وجود آمد که توانست پشت اسکتبار را به خاک بمالد و در مقابل شخصیتی بسیار متواضع و مردمی داشت، او برای انقلاب و رهبری به سان یک مالک اشتر زمان بود.

وی افزود: حاج قاسم کسی بود که بزرگترین طرح شوم استعمار را در قرن اخیر خنثی کرد و کاری کرد که هلال مقاومت ایجاد شد و از آن زمان تا به امروز رژیم صهیونیستی در حاشیه امن نیست و احساس خوف می‌کند.

دستمالچیان تصریح کرد: این درس بزرگی برای ما است تا بدانیم  مکتب امام (ره) چنین شاگرد مخلص، متقی و مجاهدی را پرورش داد که تحولات شگرفی را در منطقه به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک فرد مخلص بود و اخلاص در عمل داشت، گفت: او بدون هیچگونه چشم داشتی در میدان مبارزه سینه سپر کرد و در مقابل دشمنان ایستاد، شهید سلیمانی خاکی و از بطن مردم بود به همین دلیل، سردار دلها شد.



دستمالچیان اذعان داشت: حاج قاسم یک ناجی بشریت بود و جریان سازی که او در محور مقاومت پدید آورد باید بیشتر مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/ م.ت/


| شناسه مطلب: 347944







نظرات کاربران

  1. شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر رسید
  2. سازمان غذای جهانی اعلام کرد: جنوب غزه در آستانه قحطی بزرگ
  3. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  4. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  5. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  6. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  7. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  8. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  9. بلینکن وارد عربستان شد
  10.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  11. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  12. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.