سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
در شب لغو تحریم های تسلیحاتی ایران عنوان شد؛

ابراز نگرانی مقام نظامی صهیونیست از توانمندی موشکی ایران/ حزب الله در پی یک فرصت است

افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی یکی از اولویتهای اصلی ارتش این رژیم در شرایط کنونی را مقابله با تلاش های ایران برای تشکیل جبهه علیه اسرائیل در سوریه، عراق و یمن دانست و گفت: ایرانی‌ها موشک‌های دقیق زمین به زمین به سوریه انتقال داده‌اند و در تلاش برای اقداماتی هستند که آزادی عمل اسرائیل در حریم هوایی سوریه و لبنان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)، یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت اذعان کرد: «اسرائیل حزب الله را خطرناک‌ترین دشمن خودش در منطقه می داند اما در شرایط کنونی غزه  اولویت‌ نخست ما محسوب می‌شود».

 

وی که با «رون بن یشای» تحلیلگر این روزنامه گفتگو می کرد، افزود: «قرار گرفتن غزه در صدر اولویت‌های ارتش اسرائیل به این دلیل است که شرایط این باریکه ناآرام و در آستانه انفجار است و ما به زودی شاهد مداخله نظامی علیه غزه خواهیم بود».

 

وی افزود: «البته حزب الله لبنان همچنان خطرناک ترین دشمن ما محسوب می‌شود اما در وضعیت فعلی باید هر چه سریعتر مساله غزه حل شود».

 

این مقام نظامی صهیونیست که نامش فاش نشده با اشاره به مذاکراتی که در زمینه آتش بس با غزه در جریان است، گفت: «در این مذاکرات مساله ایجاد بندر یا فرودگاه در غزه مطرح نشده و تنها در راستای کاهش شدت بحران اقتصادی و انسانی در این باریکه بوده است».

 

وی در ادامه مدعی شد: «البته حماس و اسرائیل خواهان جنگ نیستند اما با توجه به وضعیتی که در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم، امکان عملیات نظامی وجود دارد. در ماههای اخیر ستاد مشترک ارتش، طرح‌‌های عملیاتی برای حمله به غزه را مورد بررسی قرار داده و این مساله در صدر اهتمامات ما قرار گرفته است».

 

افسر ارشد صهیونیست در ادامه گفت: «اولویت دوم عملیاتی ارتش اسرائیل در شرایط کنونی مقابله با تلاش های ایران برای تشکیل جبهه علیه اسرائیل در سوریه، عراق و یمن است، ایرانی‌ها موشک‌های دقیق زمین به زمین به سوریه انتقال داده‌اند، آنها در تلاش برای اقداماتی هستند که آزادی عمل اسرائیل در حریم هوایی سوریه و لبنان را با مشکل مواجه خواهد کرد، البته اسرائیل با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و دیگر عملیات‌ها از تحقق این اهداف جلوگیری می‌کند».

 

وی سومین اولویت رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی را مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تلاش های این کشور برای توسعه توان موشکی و سیستم‌های دفاع موشکی و سایبری توصیف کرد.


این مقام نظامی صهیونیست چهارمین اولویت ارتش رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی مقابله با وضعیت خطرناک و ناآرام کرانه باختری توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه توقف همکاری امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان تاثیری بر عملکرد نیروهای امنیتی اسرائیلی در مقابله با فلسطینی ها نگذاشته اما وضعیت کرانه باختری هم اکنون مشابه غزه شده و هر لحظه در آستانه انفجار است.


وی پنجمین اولویت ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی را مقابله با حزب الله لبنان در مرزهای شمالی توصیف کرد و گفت: حزب الله در شرایط کنونی آمادگی های خودش را برای جنگ تکمیل کرده و توانمندی آن را دارد که همه آنچه را در 33 روز جنگ سال 2006 انجام داد در تنها یک روز در شرایط کنونی انجام دهد.


افسر ارشد صهیونیست با اشاره به وضعیت داخلی لبنان و بحران کرونا، در مرتبه پایین قرار گرفتن تهدید حزب الله را به این مسائل مربوط دانست.

 

از سوی دیگر، پایگاه عبری والا در گزارشی به نقل از منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی نوشت:  نیروهای حزب الله لبنان در تلاش برای یافتن یک فرصت برای حمله به یک هدف اسرائیلی هستند و به همین دلیل وضعیت آماده باش همچنان در مرزهای شمالی ادامه دارد.

در شب لغو تحریم های تسلیحاتی ایران عنوان شد؛ابراز نگرانی مقام نظامی صهیونیست از توانمندی موشکی ایران حزب الله در پی یک فرصت است 2

انتهای پیام/م.ت/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.