سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
یهودی سازی محکوم است

واکنش شدید علمای قدس و جنبش جهاد اسلامی به سیاست کوچ اجباری/ تخریب 1396 خانه فلسطینی از سال 2000 تا 2016

براساس تازه ترین آمار موسسه قدس در نتیجه فشارهای صهیونیستی علیه ساکنان غیر یهودی و تنگ تر کردن فشارهای اقتصادی علیه آنان، نرخ بیکاری در میان مسیحیان این قدس به 31 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد که تصمیم خصمانه دشمن صهیونیستی در تعطیل کردن دوباره «باب الرحمة» در چارچوب سیاست های جنگ روانی این رژیم علیه مقدسات و ارزش های اسلامی فلسطینیان و مسلمانان جهان اتخاذ شده است.

 

این جنبش در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت امت اسلامی و عربی از قدس و مسجدالاقصی تاکید کرد: پیشتر هم علمای قدس و دیگر نقاط اراضی فلسطینی مخالفت همه جانبه خود را نسبت به این اقدام توهین آمیز و غیر انسانی اسرائیلی ها اعلام کرده بودند.

 

جهاد اسلامی افزود: ما به عنوان یک جنبش مقاومتی کنار علمای دینی می ایستیم و از موضع آنان در مخالفت با اقدامات غیر حقوقی رژیم اشغالگر صهیونیستی و لزوم حفظ مسجدالاقصی از خطر یهودی سازی حمایت می کنیم.

 

ما از تمامی برادران و خواهران فلسطینی در اقصی نقاط کشور چه ساکن در قدس و چه ساکن در کرانه باختری و .. می خواهیم که حضور خود را در مسجدالاقصی افزایش دهند تا بلکه با حضورشان در این مکان مقدس از یهودی سازی آن جلوگیری کنیم.

 

گفتنی است که رژیم صهیونیستی دهه ها است در راستای یهودی سازی اماکن و راه های منتهی به مسجد الاقصی در تلاش است.

 

این رژیم در راستای عملی کردن اهداف خود در بسیاری از نقاط مسجد الاقصی اقدام به نصب «گیت های برقی» کرده است.

 

علاوه براین اسرائیل با درپیش گرفتن سیاستی 50 ساله در قبال فلسطینیان با بکارگیری حربه های مختلف در تلاش بوده تا آنان را از قدس اشغالی کوچ اجباری دهد.

 

براساس گزارش موسسه بین المللی «القدس» که تحت عنوان «50 حقیقت شوکه کننده درباره یهودی سازی قدس» در سال 2017 منتشر شده، ایجاد کمربند امنیتی در اطراف قدس و محاصره آن و ایجاد گذرگاه های ویژه برای تردد شهرک نشینان اسراییلی به مسجدالاقصی یکی از نمونه های یهودی سازی قدس اشغالی است.

 

از دیگر راه های ذکر شده در این باره اختصاص موعدهای زمانی مشخص به شهرک نشینان برای یورش به مسجدالاقصی است امری که تا کنون و هر روزه توسط مقامات عالی صهیونیست خط دهی و هدایت می شود.

 

شانتاژ گروه های افراطی یهودی برای برگزاری هماهنگ اعیاد یهودی در حیاط مسجدالاقصی و همچنین جلوگیری از مرمت بناهای تاریخی مسجد، انجام 63 عملیات حفاری در قدس از سال 2016 تاکنون و ساخت ده ها واحد مسکونی در اطراف قدس اشغالی و الاقصی برای اسکان صهیونیست ها و در نهایت تخریب نزدیک به 1396 منزل فلسطینی بین سال های 2000 تا 2016 از دیگر راه های رژیم جعلی اسراییلی برای تصاحب و سیطره بر اراضی مقدس فلسطینیان و جهان اسلام است.

 

پیگیری سیاست کوچ اجباری توسط رژیم اشغالگر تنها به فلسطینی ها منحصر نمی شود این سیاست خصمانه مسیحیان قدس را نیز هدف گرفته است.

 

براساس تازه ترین آمار موسسه قدس در نتیجه فشارهای صهیونیستی علیه ساکنان غیر یهودی و تنگ تر کردن فشارهای اقتصادی علیه آنان، نرخ بیکاری در میان مسیحیان این قدس به 31 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

علاوه براین تعداد خانواده های زیر خط فقر نیز 76 درصد رشد داشته است.

 

این گزارش همچنین اشاره کرده که تعداد شهرک نشینان صهیونیست در محله های عربی نشین 40 درصد و واحدهای مسکونی اسراییلی در شرق قدس 39 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/ م.ح




مطالب مرتبط

یکصد و نود و پنجمین روز تجاوزات و جنایات اشغالگران در نوار غزه/

حملات توپخانه‌ای مستمر به شهر غزه/  ادامه یورش صهیونیستها به کرانه باختری/ نماینده سوریه در سازمان ملل: آمریکا مانع آتش بس در غزه است
یکصد و نود و پنجمین روز تجاوزات و جنایات اشغالگران در نوار غزه/

حملات توپخانه‌ای مستمر به شهر غزه/ ادامه یورش صهیونیستها به کرانه باختری/ نماینده سوریه در سازمان ملل: آمریکا مانع آتش بس در غزه است

تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه وارد یکصد و نود و پنجمین روز پیاپی شده است، مناطق مختلف کرانه باختری هم از بامداد امروز در معرض حملات اشغالگران بوده است.

|

آیت الله علم الهدی: تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیسم را محقق می‌کند

آیت الله علم الهدی: تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیسم را محقق می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی گفت: در صورت هر حماقتی از جانیان اسرائیل در تقابل با این رزمندگی قهرمانانه، دومین وعده صادق رهبر عظیم و فرزانه که تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، محقق می‌شود.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.