سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

افزایش تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط صهیونیستها

سازمان ملل متحد در گزارشی از افزایش 250 درصدی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به دست نظامیان اشغالگر در مقایسه با اوایل امسال (2020) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از وبگاه خبری العهد، سازمان ملل متحد در گزارشی از افزایش 250 درصدی تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به دست نظامیان اشغالگر در مقایسه با اوایل امسال (2020) خبر داد.


دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین (اوچا) با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش روند عملیات تخریب خانه‌ها و مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی توسط نظامیان اشغالگر اسرائیل، تاکید کرد روند تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در مقایسه با میانگین هفتگی خانه‌هایی که از اوایل امسال هدف حمله و تخریب قرار گرفتند، به میزان 250 درصد افزایش یافته است.


نظامیان اشغالگر اقدام به تخریب و مصادره 70 ساختمان فلسطینی‌ها به بهانه ساخت و ساز غیر مجاز کردند.


در این گزارش آمده است عملیات تخریب و تجاوزات اسرائیل در طول دو هفته گذشته منجر به آوارگی و کوچ اجباری 90 نفر شد و صدماتی هم به بیش از 280 تن دیگر وارد کرد. 61 ساختمانی که بر اثر یورش نظامیان اشغالگر آسیب دیدند در منطقه (ج) قرار دارند. منطقه یطا در جنوب الخلیل بیشترین آسیب را از حملات و یورش‌های نظامیان اشغالگر متحمل شد به طوری که نظامیان صهیونیست 17 خانه ‏، منبع آب و محل درآمد و کسب و کار مردم را تخریب کردند.


نظامیان اشغالگر منطقه یطا در جنوب الخلیل را به مناطق تیراندازی و هدف گیری برای اهداف آموزش نظامی تبدیل کرده اند.


بر این اساس 1300 تن از ساکنان منطقه یطا شرایط سخت و طاقت فرسایی دارند و با خطر کوچ اجباری از این منطقه مواجه هستند. در گزارش سازمان ملل آمده است بر اثر حملات و تجاوزات نظامیان اسرائیل 9 ساختمان در قدس شرقی هم آسیب دیدند.


دفتر سازمان ملل متحد اعلام کرد افزایش روند حملات و یورش‌های نظامیان اسرائیلی برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در میان ادامه شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد که این امر بسیار نگران کننده است.

 

انتهای پیام/م.ق/




مطالب مرتبط

سردبیر نشریه رأی الیوم:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
سردبیر نشریه رأی الیوم:

تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب دوشنبه شب گفت که تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران پس از پاسخ تهران به این رژیم در پی تجاوز آن ها به کنسولگری تهران در دمشق سوریه با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق»، جنگ روانی است.

|

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به عدم دسترسی ساکنان غزه به آب سالم

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به عدم دسترسی ساکنان غزه به آب سالم

به دلیل کمبود آب، خطر بیماری‌های مسری در کمین ساکنان نوار غزه است و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه نگرانی خود را نسبت به دسترسی نداشتن به آب سالم و پاکیزه در این باریکه اعلام کرد.

|

آمادگی سه کشور اروپایی برای رسمیت شناختن فلسطین

آمادگی سه کشور اروپایی برای رسمیت شناختن فلسطین

در ادامه حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سه کشور اروپایی (اسپانیا، نروژ و ایرلند) اعلام کردند برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل آماده هستد.

|

شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه

شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه

نیکاراگوئه، دولت آلمان را که از حامیان مهم رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است، به دادگاه لاهه کشانده و از برلین به‌خاطر حمایت‌های سیاسی و نظامی از این رژیم و تسهیل ارتکاب نسل‌کشی شکایت کرده است

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.