شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

واکنش تشکیلات خودگردان به الحاق دره اردن

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات رؤسای حزب لیکود و ائتلاف آبی‌و سفید در مورد دره اردن و شمال کرانه باختری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) ، تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» اظهارات دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی در مورد کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که این‌گونه اظهارات و تصمیمات بعدی می‌تواند پیامدهای وخیمی در سرزمین‌های اشغالی داشته باشد.

 

این تشکیلات شامگاه سه‌شنبه (یکم بهمن) در بیانیه‌ای به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز»، نخست‌وزیر و رئیس ائتلاف آبی و سفید در مورد دره اردن (غور الاردن) و دریای مرده (بحر المیت) واکنش نشان داد و گفت که اظهارات آن‌ها باعث تضعیف معاهده صلح بین این تشکیلات و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

 

نتانیاهو و بنی‌گانتز رؤسای دو حزب رقیب در انتخابات پارلمانی امروز گفتند که در صورت پیروزی در انتخابات دوم مارس (۱۲ اسفند) دره اردن و شمال دریای مرده را به قلمرو رژیم صهیونیستی ملحق خواهند کرد. سازمان ملل هرگونه شهرک‌سازی در کرانه باختری را غیرقانونی می‌داند.

 

نتانیاهو و گانتز که در دو انتخابات گذشته موفق به کسب آرای اکثریت نشده‌اند و حاضر به تشکیل کابینه ائتلافی نشده‌اند. از این رو تلاش می‌کنند با دادن وعده‌هایی چون انضمام دره اردن و شمال بحر المیت و اشغال رسمی آن، آرای بیشتری را در سبد خود داشته باشند.

 

انتهای پیام/م.ق/


| شناسه مطلب: 337534







نظرات کاربران

  1. سازمان غذای جهانی اعلام کرد: جنوب غزه در آستانه قحطی بزرگ
  2. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  3. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  4. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  5. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  6. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  7. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  8. بلینکن وارد عربستان شد
  9.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  10. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  11. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  12. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.