سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
سخنگوی جنبش مقاومتی حماس خبر داد؛

آغاز دور تازه مذاکرات میان صهیونیست ها و فلسطینیان برای شکستن محاصره غزه

روز دوشنبه "حازم قاسم" سخنگوی جنبش مقاومتی حماس اعلام کرد که دوره تازه ای از مذاکرات برای برداشتن محاصره از نوارغزه میان مقامات صهیونیستی و فلسطینی آغاز شده است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری سما نیوز، روز دوشنبه "حازم قاسم" سخنگوی جنبش مقاومتی حماس اعلام کرد که دوره تازه ای از مذاکرات برای برداشتن محاصره از نوارغزه میان مقامات صهیونیستی و فلسطینی آغاز شده است.

 

قاسم در ادامه اشاره کرد که محور این مذاکرات پشتیبانی از خانواده اسراء فلسطینی، بهبود مسئله کمبود برق در غزه،کمبود آب، صادرات و واردات کالاهای فلسطینی به خارج از نوار غزه را شامل می شود.

 

وی در ادامه از "محمد العمادی" وزیر خارجه قطر بخاطر کمک هایش از فلسطینیانِ نوار غزه و فراهم کردن زمینه مذاکره با رژیم اسرائیل برای شکستن محاصره غزه تشکر و قدردانی نمود.

 

 

سخنگوی جنبش مقاومتی حماس تصریح کرد که شکستن محاصره نوارغزه یک هدف استراتژیک و مهم برای فلسطینیان نوارغزه است و مردم این منطقه تمام توان خود را به کار می گیرند تا به هدفشان دست یابند.

 

گفتنی است،صبح امروز، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" از آغاز فعالیت شرکت گازی "میکوروت" برای احداث خط گازی " آنابیب " که گاز نوارغزه را تامین می کند،خبر داد.

 

به گزارش قدسنا،پیشتر و در فصل زمستان مسئولان فلسطینی از وضعیت وخیم مردم غزه در مواجهه با مشکل کمبود گاز خبر داده بودند.

 

در همین رابطه، "محمود الشوا " از مسئولان اتحادیه محلی غزه گفته بود: نوار غزه با کمبود شدید گاز شهری مواجه شده است، ورود فصل سرما و تاخیر در واردات گاز شهری بر این مسئله دامن زده و بر مشکلات عدیده فلسطینی ها افزوده است.

 

در 10 روز اخیر تنها 40 تن از گاز شهری وارد نوارغزه شده است، این در حالی است که جمعیت 1.8 میلیون نفری غزه روزانه به بیش از 300 تن گاز شهری نیازمند است. به همین دلیل اکثر جایگاه های گازرسانی به دلیل کمبود گاز تعطیل شده اند، همچنین از زمانی که طوفان سرما در فلسطین شروع شده است، شماری از خانوارهای غزه ای به دلیل سیل خانه های خود را ترک کرده اند.

 

گفتنی است رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه اخیر خود علیه غزه، اکثر مناطق نوارغزه را بمباران کرد، این حملات بیش از 2300 فلسطینی را شهید و حدود 11 هزار فلسطینی دیگر را مجروح کرد. 

 

جدا از تلفات جانی، این حملات خانه های بسیاری را ویران و زیرساخت های اصلی غزه از جمله کارخانه های تولیدی، نیروگاه های برق و مخازن آبی و گازی را نابود کرد.

 

انتهای پیام/ م.ح




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.