سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه صهیونیستی "یدویعوت آحرونوت" ؛

تل آویو از جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن سود می برد/ دعوت سران اسرائیلی از چین برای حل بحران نوارغزه

اکنون چینی ها بشدت در اقتصاد اسرائیل دخالت دارند و تل آویو نیز می کوشد از وضعیت جنگ تجاری میان چین و آمریکا به نفع خود ماهی گیری کند. بطوریکه نه باعث خشم آمریکایی ها شود و نه باعث شود تا سرمایه گذاری های چین را از دست بدهد.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری سما نیوز، براساس گزارش کارشناس و تحلیلگر صهیونیستی مسائل سیاسی چین، رژیم صهیونیستی از پکن خواسته تا این کشور در روند حل بحران غزه مشارکت داشته باشد، علاوه براین به نظر می رسد که تل آویو قصد دارد تا با این اقدام خودش را از هیاهوی جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن نجات دهد به همین خاطر از این نیروی شرقی خواسته است تا برای حل بحران فلسطین بویژه غزه ورود کند.

 

درهمین رابطه "شیرگا بیران" طی انتشار مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "یدویعوت آحرونوت" نوشته است: اطلاعات و معلومات نشان دهنده آن است که اسرائیل نقش بسزایی را در جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن ایفا می کند چراکه آمریکایی ها از حضور و سرمایه گذاری چین در اسرائیل رضایت ندارند، بویژه در بندرگاه های دریایی که ارزش ان ها طی 25 سال گذشته 11 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

 

علاوه بر این، "بیران" رئیس موسسه دانشگاهی در زمینه اصلاح امور سیاسی غزه می نویسد: اکنون چینی ها بشدت در اقتصاد اسرائیل دخالت دارند و اسرائیل نیز می کوشد از وضعیت جنگ تجاری میان چین و آمریکا به نفع خود سود ببرد. بطوریکه نه باعث خشم آمریکایی ها شود و نه باعث شود تا سرمایه گذاری های چین را از دست بدهد.

 

این نویسنده صهیونیستی در ادامه مقاله خود نوشت: در حال حاضر اسرائیلی ها نقش سیاسی و استراتژیک مهمی را در خاورمیانه ایفا می کنند چراکه در خلال سال های اخیر زمینه منعقد شدن بسیاری از قرارداد های تجاری میان پکن و برخی کشورهای عربی اطراف خود (لبنان، مصر، فلسطین اشغالی) از جمله تاسیس خطوط گازی و نفتی و دیگر انرژی های را در منطقه فراهم آورده اند.

 

اکنون چین درصدد آن است تا نفوذ سیاسی خود در منطقه را افزایش دهد به همین منظور سعی می کند تا ارتباط خود را با کشورهای عربی و اسرائیل برای تامین صلح در منطقه بهبود دهد در این میان تل آویو از نقش پکن در امور خاورمیانه غافل نیست و از این کشور برای یافتن راه های حل های بحران فلسطین استفاده می کند تا هم مشارکت سیاسی و هم مشارکت اقتصادی این کشور در منطقه را جلب نماید.

 

انتهای پیام/ م.ح




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.