پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
روزنامه «اسرائیل الیوم» اذعان کرد؛

نظریه بازدارندگی اسرائیل طی سال های اخیر بسیار شکننده شده است/نباید در غزه عملیات زمینی انجام داد

یک تحلیلگر اسرائیلی در گزارشی در روزنامه روزنامه «اسرائیل الیوم» از کاهش توان بازدارندگی اسرائیل در مقابل مقاومت نوشت و به سیاستمداران این رژیم نسبت به هرگونه جنگ مجدد علیه غزه هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از عربی 21، " ارئیل کهانا " تحلیلگر اسرائیلی طی گزارشی مطول در روزنامه «اسرائیل الیوم» نوشت: نظریه بازدارندگی اسرائیل طی سال های اخیر بسیار آسیب دیده است و اجرای عملیات های فراوان نظامی نتوانست توان بازدارندگی اسرائیل را برگرداند و حتی این عملیات ها اشتباهات آشکار و نقص های زیاد اسرائیل را در کیفیت بکارگیری از نیروهای خود نشان داده است.

 

این نویسنده صهیونیست با استناد به گفتگوهایی که با ژنرال های اسرائیلی  داشته مطرح کرد: با نگاه به گذشته متوجه می شویم اوایل انتفاضه دوم فلسطین به ویژه طی سال 2000 تا 2001 چه بر سر اسرائیل آمد، و سلسله عملیات های انتحاری آغاز شد و در چنین زمانی کابینه و ارتش اسرائیل تمایلی برای گرفتن تصمیمی استراتژیک درخصوص بازگشت به اشغال شهرهای فلسطینی در کرانه باختری نداشتند.

 

وی افزود: اگر اسرائیل مجدد نوار غزه را اشغال کند ما در مسئولیت اداره دو میلیون فلسطینی ساکن غزه سردرگم خواهیم شد.

 

این نویسنده صهیونیست در ادامه تاکید کرد: درگیری با حماس در جایی که حزب الله در نزدیکی آن است یک مشکل تاکتیکی است و این سخن بدین معنا نیست که نباید در غزه عملیات زمینی انجام داد اما باید توجه داشت که این موضوع نیز نباید به عنوان گزینه اول ما باشد و نباید منجر به اشغالگری مجدد در نوار غزه شود.

 

کهانا اشاره کرد: برای اسرائیل اجرای مجدد عملیات ایجاد " دیوارهای محافظتی" در غزه به دلیل تونل ها و توان نظامی و تسلیحاتی حماس دشوار است و با این وضعیت غیرممکن است که اسرائیل وارد غزه شود.

 

این نویسنده صهیونیست در پایان گزارش خود مدعی شد: اگر گزینه های زیادی پیش روی اسرائیل نباشد و تصمیم به اجرای عملیات زمینی در نوار غزه گرفته شود، بایستی یک حرکت  تند و سریعی درعمق نوار غزه صورت گیرد و حماس هزینه جانی بسیار گزافی پرداخت کند که شامل دستگیری و ربودن فرماندهانش است. در چنین صورتی روحیه حماس درهم شکسته خواهد شد.

 

انتهای پیام/الف/ع.غ




مطالب مرتبط

یکصد و نود و پنجمین روز تجاوزات و جنایات اشغالگران در نوار غزه/

حملات توپخانه‌ای مستمر به شهر غزه/  ادامه یورش صهیونیستها به کرانه باختری/ نماینده سوریه در سازمان ملل: آمریکا مانع آتش بس در غزه است
یکصد و نود و پنجمین روز تجاوزات و جنایات اشغالگران در نوار غزه/

حملات توپخانه‌ای مستمر به شهر غزه/ ادامه یورش صهیونیستها به کرانه باختری/ نماینده سوریه در سازمان ملل: آمریکا مانع آتش بس در غزه است

تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه وارد یکصد و نود و پنجمین روز پیاپی شده است، مناطق مختلف کرانه باختری هم از بامداد امروز در معرض حملات اشغالگران بوده است.

|

پیام آیت‌الله جوادی آملی  درباره عملیات وعده صادق : "وعده صادق" طلیعه فتح است

پیام آیت‌الله جوادی آملی درباره عملیات وعده صادق : "وعده صادق" طلیعه فتح است

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: محصول پربرکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند.

|

نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.