شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

اعلام حمایت بلغارستان از برجام و SPV

وزیر خارجه بلغارستان در دیدار عراقچی ضمن حمایت از برجام گفت: برقراری SPV می تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری قدس(قدسنا) ، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به سه کشور اروپایی و در سومین مقصد این سفر یعنی بلغارستان و در دیدارهای خود در صوفیا با خانم  «اکاترینا زاخاریئوا» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان و «گئورگی گئورگیف» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار ها سید عباس عراقچی با اشاره به رفت و آمدهای متعدد سیاسی بین مقامات دو کشور طی چند سال اخیر، بر علاقمندی و اراده سیاسی موجود دو کشور جهت تقویت همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید کرد و انجام رایزنی سیاسی بین دو کشور را فرصتی جهت  تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواند. 

 

مقامات بلغارستانی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته ظریف از صوفیا و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی اظهار داشتند: طی سالهای اخیر شاهد افزایش رفت و آمدهای سیاسی بین دو کشور بوده ایم. دولت صوفیا  از برجام حمایت می کند و همسو با کشورهای اروپایی بر این باور است که برجام تامین کننده امنیت و ثبات در منطقه است. 

 

وزیر امور خارجه بلغارستان در ارتباط با ساز و کار مالی اتحادیه اظهار داشت: برقراری این ساز و کار می تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور  را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می کند.

عراقچی پیش از این هم به اتریش و اسلواکی سفر و با مقامات این دو کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه را بررسی کرده بود.

 

انتهای پیام/م.ق/




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.