سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
تحلیلگران لبنانی در گفت و گو با قدسنا:

پیروزی در انتخابات لبنان ، آغاز مرحله جدیدی از معادله مقاومت است // اکنون فصل برداشت محصول مقاومت است/ تصمیم ترامپ نتیجه ناکامی در پروژه های منطقه ای است

انتخابات لبنان تاثیراتی فراتر از عرصه داخلی لبنان دارد. برتری هم پیمانان حزب الله در این انتخابات به مفهوم آغاز مرحله ای جدید از معادله مقاومت است. معادله ای که عناصر جدیدی را به نام ارتش ،‌ملت و مقاومت با خود همراه کرده است.

نتایج انتخابات پارلمانی لبنان که بعد از ۹ سال برگزار شد ، به برتری حزب الله و امل اشاره دارد.

 مشارکت ۴۹ درصدی لبنانی ها درانتخابات هرچند باحاشیه هایی همراه بود اما نشان داد که مقاومت گزینه برتر لبنانی هاست.

 

 

فادی ماضی روزنامه نگار لبنانی دراین باره معتقد است که انتخابات لبنان تاثیراتی فراتر از عرصه داخلی این کشور دارد. برتری هم پیمانان حزب الله در این انتخابات به مفهوم آغاز مرحله ای جدید از معادله مقاومت است. معادله ای که عناصر جدیدی را به نام ارتش ،‌ملت و مقاومت با خود همراه کرده است.

وی ادامه داد :  از اینرو سعودی ها و اسرائیل از این نتایج نگران شده اند. اینکه یک مقام اسرائیلی گفته است که نگاه اسرائیل بعد از انتخابات به لبنان متفاوت از قبل خواهد بود و این نکته در جنگ های آینده در نظر گرفته می شود به این معناست که اکنون ملت و مقاومت در لبنان بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند.

وی در گفت وگو با خبرنگار قدسنا افزود : بی تردید این دستاورد تاثیرات خود را در عرصه سرزمین های اشغالی خواهد گذاشت. بویژه اینکه ما نزدیک به ۱۵ می هستیم و قرار است ترامپ تصمیم انتقال پایتخت از تل آویو به قدس را اجرایی کند.

این روزنامه نگار لبنانی تاکید کرد که منطقه و فلسطین در چند روز آینده بستر رویدادهای مهم سیاسی و میدانی خواهد بود که باید از آن بعنوان یک فرصت برای پیشبرد طرح مقاومت بهره گرفت.

 

 

می صبحی الخنساء حقوقدان و تحلیلگر لبنانی :

نتایج انتخابات در لبنان فراتر از یک پیروزی انتخاباتی است /فصل برداشت محصول مقاومت است

این تحلیلگر لبنانی در گفت وگو با قدسنا با اشاره به دستاوردهای مقاومت در منطقه و بویژه نابودی داعش در عراق و سوریه و نقش تاثیرگذار حزب الله و هم پیمانان مقاومت در این روند گفت : در کنار این تلاش و مبارزه اما همچنان موضوع فلسطین ، اولویت مقاومت در لبنان است.

صبحی الخنساء افزود: این اتفاق می تواند صحنه داخلی سرزمین های اشغالی را تغییر دهد و سرآغاز شکل گیری اقتدار مقاومت باشد.

 


| شناسه مطلب: 311419







نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.