سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
دکتر ولایتی با صدور بیانیه ای :

جنایات بر علیه مسلمانان مظلوم میانمار یک طرح صهیونیستی است

طرح صهیونیست ها برای پاک کردن چهره کودک کش خویش و گسترش فرهنگ ظلم و ستم بر کودکان و انسان های بی گناه با هماهنگی دولت میانمار، نشان از جنایتی دهشتناک و سازمان یافته علیه مسلمانان محروم روهینگیا دارد.

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای جنایات بر علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد. براساس این گزارش متن این بیانیه به شرح زیر است.

 

بسمه تعالی

 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ابتدای این بیانیه گفت: در روزهای اخیر در برابر دیدگان جهانیان، مردمان مظلوم و محروم در جنوب شرقی آسیا، تنها به جرم مسلمان بودن مورد شدیدترین ظلم‌ها و بیرحمانه ترین رفتارها قرار گرفته اند. مشاهده چنین صحنه‎های غیر انسانی، خصوصاً برخوردهای ظالمانه  با کودکان، زنان  و سالخوردگان بی‌پناه و بی دفاع، وجدان هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد.

 

وی در ادامه افزود: طرح رژیم صهیونیستی برای پاک کردن چهره ظالم و  کودک کش خویش و گسترش فرهنگ ظلم و ستم بر کودکان، سالخوردگان و انسان های بی گناه با هماهنگی دولت میانمار، نشان از جنایتی دهشتناک و سازمان یافته علیه مسلمانان محروم روهینگیا  دارد. این توطئه شوم و سازمان یافته صهیونیزم  بین الملل، نسل کشی مسلمانان، سرکوب و کوچ اجباری، آوارگی و دربه دری، پاکسازی قومی و نژادی، قتل عام، کشتار و بی ثباتی منطقه ای را به دنبال دارد. درک صحیح از این توطئه حساب شده، مسئولیت همه نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل، سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان کنفرانس اسلامی و دولت های دیگر را بیش از پیش سنگین می کند. لذا لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی، ضمن تنبیه جنایتکاران، اقدامات عاجل و موثری به عمل آید.

 

ولایتی همچنین بیان داشت: اینجانب ضمن محکوم کردن وقایع هولناک میانمار از کلیه شخصیت ها، نخبگان، گروه ها، احزاب،  جریان ها و دولت های جهان اسلام و همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان دیدبان حقوق بشر  می خواهم که با به کارگیری کلیه توانمندی ها، ابزارهای دیپلماسی عمومی و دولتی با فشار بر دولت میانمار از خسارات و جنایات بیشتر بر مسلمانان روهینگیا جلوگیری به عمل آورند و با اعزام هیئت های حقیقت‌یاب نسبت به رسیدگی فوری به وضع موجود این مردم مظلوم و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و سازمان دهی مطلوب به آوارگان، التیامی برای تسکین آلام آنان گردد و در صورت عدم همکاری دولت میانمار با طرح موضوع جنایات آنان در شورای امنیت و برگزاری جلسه فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی و  قطع روابط دیپلماتیک، تجاری و بازرگانی کشورهای مسلمان با دولت میانمار، مراتب همدردی و حمایت قاطع خویش را از مردم مظلوم، بی پناه و بی دفاع روهینگیا به عمل آورند.

 

«وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ»

 

علی اکبر ولایتی

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی

 

انتهای پیام/م.ش/۳۰




مطالب مرتبط

در آستانه روز جهانی قدس/ گفتگوی تلفنی ولایتی با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین؛

النخاله: جهاد و مقاومت تنها راه آزاد سازی فلسطین و عامل وحدت بخش همه فلسطینیان است
در آستانه روز جهانی قدس/ گفتگوی تلفنی ولایتی با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین؛

النخاله: جهاد و مقاومت تنها راه آزاد سازی فلسطین و عامل وحدت بخش همه فلسطینیان است

زیاد النخاله تاکید کرد: ما در خط مقدم دفاع از آرمان‌های فلسطین حضور داریم و از اینکه شما در کنار ما هستید قدردانی و تشکر می کنیم و شما حامی قدرتمند ما در این مسیر هستید.

|

گزارش قدسنا از  مراسم بزرگداشت شهید دکتر فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین

گزارش قدسنا از مراسم بزرگداشت شهید دکتر فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین

همایش بزرگداشت شهید مجاهد دکتر فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همت کنگره جهانی سرداران شهید مقاومت صبح امروز در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

|

در نشست بین‎المللی هم‎اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین مطرح شد؛

ولایتی:  نقش نویسندگان و ناشران در آگاهی بخشی درباره جبهه مقاومت بسیار مهم است/  ابوشریف: باید جایزه‎ای تبیین شود که در راستای محور مقاومت باشد/ اکبری:اتحاد و نشست بین ناشران و نویسندگان ابزار مهمی برای کمک به مقاومت است+ تصاویر
در نشست بین‎المللی هم‎اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین مطرح شد؛

ولایتی: نقش نویسندگان و ناشران در آگاهی بخشی درباره جبهه مقاومت بسیار مهم است/ ابوشریف: باید جایزه‎ای تبیین شود که در راستای محور مقاومت باشد/ اکبری:اتحاد و نشست بین ناشران و نویسندگان ابزار مهمی برای کمک به مقاومت است+ تصاویر

نشست بین المللی هم اندیشی اتحادیه های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین صبح امروز با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی و مسئولین تشکل های ادبی و ناشران داخلی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

|

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.