سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir
تحلیلگر عرب تاکید کرد:

مسجدالاقصی عامل یکپارچگی و وحدت فلسطینی‌ها/وضعیت تاریخی قبله اول خط قرمز مسلمانهاست

هیثم زعیتر تحلیلگر عرب در گزارشی با اشاره به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در برابر مدافعان مسجدالاقصی و برچیدن موانع وگیت‌های الکترونیک و دوربین‌های کنترلی به سبب ایستادگی و مبارزات فلسطینی‌ها تاکید کرد اولین قبله مسلمانان سبب وحدت و یکپارچگی فلسطینی‌ها شد.

 

به گزارش خبرزعیتر در مطلبی که در روزنامه لبنانی البناء منتشر شد، آورده است : کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق‌العاده خود در استانبول که روز سه‌شنبه(دهم مرداد) با حضور ۴۴ عضو این سازمان برگزار شد، از کشورهای عضو و نهادهای مالی و تشکل‌های غیردولتی و بخش خصوصی و افراد خواست انواع کمک‌ها را به مردم قدس شریف و مسجدالاقصی ارائه کنند.

 

«یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خلال سخنانش در نشست افتتاحیه گفت : سازمان همکاری اسلامی از طریق مجموعه بانک توسعه اسلامی طرح‌هایی را در راستای توسعه اجتماعی و اقتصادی فسطین اجرا می‌کند.

 

از سوی دیگر «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین(وزیر خارجه تشکیلات خودگردان) در سخنانی بر ضرورت ادامه حمایت و پشتیبانی کشورهای عربی تاکید کرد و گفت نبرد تا زمانی که اشغالگری وجود دارد، ادامه خواهد یافت.

 

وی تاکید کرد: نبرد تا زمانی که تروریسم دولتی پابرجاست،‌ادامه خواهد یافت.

 

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ابراز عقیده کرد : خودداری دولت آمریکا از ملزم کردن اسرائیل به پذیرش اصل دو دولت در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به مانعی در برابر ازسرگیری روند صلح(سازش) تبدیل شده است.

 

در اقدامی که دارای مفاهیم مهمی است، محمود عباس(ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه شنبه در مقر ریاست خود در شهر رام الله،‌میزبان هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به ریاست ناصرالدین الشاعر بود.

 

این هیئت تلاش‌های مردم فلسطین به ویژه در شهر اشغالی قدس در دفاع از مسجدالاقصی مبارک و حفظ وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی را تبریک گفت.

 

در ادامه این گزارش آمده است : امید می‌رود این دیدار انگیزه وعاملی برای یکپارچه شدن مواضع فلسطینی ‌ها شود . همانطور که اولین قبله و سومین حرمین شریفین، طیف‌های مختلف فلسطینی را متحد کرد، همچنین سبب شود در اجرای مفاد توافق میان گروه‌های فلسطینی  تسریع صورت پذیرد.
 

در ادامه این گزارش آمده است : در سطح میدانی نیز هزاران شهرک‌نشین(صهیونیست) بامداد سه شنبه به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند و به عربده‌کشی پرداخته و جشن‌ها و مراسم تلمودی را به مناسبت آنچه تخریب الهیکل خوانده می‌شود،‌برگزار کردند.

 

نیروی پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل هم برای تسهیل ورود شهرک‌نشینان،‌خیابان‌های قدس را مسدود کردند،‌اما ساکنان شهرک قدیمی در قدس تا ساعات اولیه بامداد روز گذشته به مقابله با شهرک‌نشینان پرداختند به طوری که درگیری‌هایی میان دو طرف در نزدیکی دروازه مسجدالاقصی رخ داد تا جایی که سبب ورود نیروهای کمکی از سوی اشغالگران و پیوستن آنها به شهرک‌نشینان و مشارکت در حمله به مردم فلسطین شد.

 

انتهای پیام/ر.م/22




مطالب مرتبط

نظرات کاربران

فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.