سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

همبستگی با مردم نوار غزه در 110 کشور جهان

رییس جنبش جهانی مبارزه با جهانی سازی و سلطه آمریکا و صهیونیسم  از برنامه های متنوع این جنبش در 110کشورجهان در همبستگی با مردم نوار غزه در سالروز آغاز جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این برنامه ها شامل برپایی تظاهرات های گسترده در شهرهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، آمریکایی و اقیانوسیه در برابر دفاتر سازمان ملل و در برخی موارد نیز سفارتخانه های رژیم اسراییل است.

فادی ماضی رییس این جنبش که مقرش در بیروت است با اعلام این مطلب گفت: تاکنون در شهرهای اسلامبول ترکیه، لندن انگلیس، بروکسل بلژیک ، برن سوییس، بارسلون اسپانیا تظاهراتهایی در همین چارچوب برگزار شده است.

وی گفت : برنامه های گسترده یی را همزمان با سالروز جنگ غزه(27 دسامبر) به مدت یک هفته در بیش از 110 کشور جهان تدارک دیده ایم که مهمترین این برنامه ها تحصن در برابر سفارت رژیم صهیونیستی است.

برپایه این گزارش ماضی افزود: : از جمله برنامه های دیگر هفته همبستگی با نوار غزه که برای نخستین بار به عنوان نماد اعتراض به جنایات اسراییل صورت می گیرد این است که در تمامی مناطق مرزی فلسطین (خاکی) با کشورهای پیرامونی خود تجمعات اعتراضی برگزار خواهد شد و در این تجمعات نسبت به مردم نوار غزه و سایر فلسطینی ها اعلام همبستگی می شود.

ماضی افزود: برنامه های این جنبش به تدریج در سراسر جهان در ایام 22 روزه از زمان آغاز تا پایان جنگ 22روزه برگزار خواهد شد تا به این ترتیب فرصت بیشتری برای افشای جنایات اسراییل داشته باشیم.

به گفته ماضی روشن کردن شمع در تجمعات شبانه و صدور بیانیه های جداگانه از کشورهای مختلف جهان در محکومیت جنایات اسراییل از دیگر برنامه های هفته همبستگی با غزه است که از 27 دسامبر (روز آغاز جنگ 22 روزه) آغاز شده است.

ماضی هدف از برگزاری این برنامه ها را رساندن صدای مظلومیت فلسطینی ها به گوش افکار عمومی جهان و افشای هرچه بیشتر جنایات اسراییل دانست.

رژیم صهیونیستی در 27 دسامبر سال 2008 با یورش به نوار غزه که 22 روز به طول انجامید 1450 شهروند فلسطینی را شهید و بیش از 6000 نفر که عمدتا کودکان و زنان بودند را مجروح کرد. سازمان ملل متحد در گزارشی از این جنگ اسراییل را متهم به ارتکاب جنایت جنگی نموده است.

مقر جنبش جهانی مبارزه با جهانی سازی و سلطه آمریکا و صهیونیسم در بیروت است و این جنبش از بیش از 120 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران عضو دارد.

تمام/ش/26


| شناسه مطلب: 168386







فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.