شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
qodsna.ir qodsna.ir

یک مقام لیبیایی در گفتگو با قدسنا: آمریکا و اسراییل در راس تروریسم قرار دارند

مصباح جمعه التایت مدیر کل مدارس وزارت آموزش و پرورش لیبی لازمه حل مشکل فلسطینی ها به عنوان بزرگترین مشکل دنیای اسلام را  انسجام اسلامی و وحدت فرهنگی بین ملتهای مسلمان دانست و گفت: عامل عقب ماندگی کشورهای اسلامی  ناشی سیاستهای تفرقه افکنانه آمریما و اسراییل است.
التایت در حاشیه همایش بین المللی نقش آموزش علوم و فرهنگ و ارتباطات در تحکیم انسجام اسلامی  در گفتگو با خبرنگار قدسنا با اعلام مطلب بالا افزود: اجلاسهای زیادی حول محور اجلاس تهران نیاز است تا در آنها به بررسی مشکل فلسطینی ها پرداخته شود. اما لازمه دیگرحل مشکل فلسطینی ها اتسجام ملتها و وحدت فرهنگی ملتهای مسلمان است.
وی در ادامه با اشاره به رفتارهای دوگانه غرب به رهبری آمریکا در برخورد با تروریسم گفت: آمریکا و اسراییل همانگونه که واضح است در راس هرم تروریسم و در راس هرم محور شرارت قرار دارند. آنها نه تنها به مقابله با تروریسم نمی پردازند بلکه از ان حمایت می کنند و مثل افعی می مانند که نیش خود را بملتهای اسلامی فرو می کنند. 
مدیر کل مدارس وزارت آموزش و پرورش لیبی به قدسنا گفت: لازمه مقابله با چنین رفتاری از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی آن است که همه ملتهای اسلامی از هر نژادو گروهی با یکدیگر متحد شوند.
وی گفت متاسفانه آمریکا با سیاستهای خود توانسته است بذر نفاق و اختلاف طایفه ای و نژادی را بین ملتهای مسلمان بپاشد و اختلاف بین شیعه و سنی را بوجود آورد.
التایت افزود: بنابراین تنها راه پیش روی جهان اسلام دستیابی به انسجام اسلامی است.
وی تاکید کرد که اختلافاتی که امروز ما در عراق شاهد آن هستیم نیز از برنامه های آمریکا و اسراییل است اما با نوعی سیاست اینگونه القا می کنند که مشکلات موجود در این کشور ناشی از اختلافات مذهبی و طایفه ای است و ربطی به دولت اشغالگر ندارد.
مصباح جمعه التایت در پایان از فعالیت خبرگزاری تخصصی قدس به عنوان یک کار فرهنگی در ایران ابراز شگفتی و تقدیر کرد و گفت: از خبرگزاری قدس انتظار داریم در فضای مسموم تبلیغاتی غرب به فعالیت خود ادامه داده چرا که وظیفه خطیری بر عهده اوست . خبرگزاری قدس باید اطلاع رسانی دقیق نسبت به تحولات فلسطین و منطقه داشته باشد و رویدادها را برای مخاطبین خود تبیین و تحلیل کندتا بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.


| شناسه مطلب: 156765







  1. استاندار کربلا در بازدید هیئت رسانه ای ایران: نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم/ تهاجم فرهنگی دشمن مشترک ایران و عراق است
  2. استاندار نجف در دیدار با هیئت رسانه ای ایران: تمایل به تشکیل کمیسیون مشترک عراق و ایران داریم
  3. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم دعوت کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  4. بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست صهیونیست ها کمتر از یک سال
  5. تکذیب خروج رهبران حماس از غزه
  6. دیدار شماری از اعضای مجلس نمایندگان اردن با هنیه
  7. بلینکن وارد عربستان شد
  8.  نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی 
  9. اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس
  10. کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد؛ دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  11. شهادت 32 فلسطینی دیگر در غزه
  12. بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین
فیلم

خبرگزاری بین المللی قدس


خبرگزاری بین المللی قدس

2017 Qods News Agency. All Rights Reserved

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.