[[{"content_id":418776,"content_number":0,"portal_id":2,"lang_id":"fa","content_title":"در نشست مشترک وزیر امور خارجه ایران و عراق مطرح شد:\r\n\r\nعراقچی: هیچ نهاد یا کشور دیگری در مورد مدیریت تنگه هرمز جز ایران مسئولیتی ندارد | فواد حسین:  امنیت منطقه باید از سوی ملت‌ها و دولت‌های منطقه تامین شود","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"ما از دولت و نخست وزیر عراق که ستادی را با هدف برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب اسلامی تشکیل دادند قدردانی می‌کنیم و امروز جلساتی را با این ستاد برگزار می‌کنیم تا این حرکت بزرگ با شکوه کامل انجام شود.","content_summary_fill":1,"content_body":"&nbsp;\r\n\r\nبه گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) سیدعباس عراقچی در نشست خبری با همتای عراقی خود گفت: سفر من به عراق در شرایط خاصی اتفاق می&zwnj;افتد چرا که بعد از جنگ متجاوزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور من و مقاومت قهرمانانه مردم ایران در 40 روز جنگ انجام می&zwnj;شود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوی یکی از اهداف سفرش به عراق را تشکر از حمایت&zwnj; های مردم و دولت عراق از مردم ایران در جنگ اخیر دانست و گفت: هدف اول این سفر، قدردانی از حمایت&zwnj;ها و مواضع اصولی دولت و مردم عراق در محکومیت این تجاوز و ایستادگی در کنار ملت ایران است و هدف دوم دیدار با مقامات ارشد عراق، تبریک آغاز به کار دولت جدید به نخست&zwnj;وزیر جناب آقای السودانی و تبریک ابقای برادر عزیزم در سمت وزارت امور خارجه است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nعراقچی&nbsp;گفت: ما مصمم هستیم که با دولت جدید عراق، همچون دولت&zwnj;های گذشته، همکاری&zwnj;های خود را در همه حوزه&zwnj;های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و سایر زمینه&zwnj;ها گسترش دهیم و این موضوع را به صراحت امروز در دیدار با نخست&zwnj;وزیر محترم عراق اعلام خواهم کرد. همچنین مراتب تبریک رئیس&zwnj;جمهور و البته مقام معظم رهبری را به ایشان خواهم رساند.\r\n\r\nوی افزود: هدف سوم سفر من، انجام هماهنگی&zwnj;های لازم برای تشییع پیکر مطهر رهبر شهید ایران در شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف است. مقامات عراقی برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده بودند و این درخواست را مطرح کرده بودند. در نهایت، با تدبیر دولت عراق و همکاری بسیار شایسته این کشور، مقرر شد تشییع پیکر مطهر در شهرهای عراق، به&zwnj;ویژه در عتبات عالیات، برگزار شود.\r\n\r\nعراقچی خاطرنشان کرد: ما از دولت عراق بسیار متشکریم و از نخست&zwnj;وزیر عراق که ستادی را با همین هدف تشکیل داده&zwnj;اند، قدردانی می&zwnj;کنیم. امروز نیز جلسات مشترکی با آن ستاد خواهیم داشت تا آخرین هماهنگی&zwnj;ها و همکاری&zwnj;های لازم مشخص شود و ان&zwnj;شاءالله این مراسم بزرگ با شکوه کامل برگزار شود.\r\n\r\nوزیر خارجه ایران تاکید کرد: هدف دیگر سفر من، مرور روابط دوجانبه است. همکاری&zwnj;های ما در حوزه&zwnj;های اقتصادی، سیاسی و امنیتی ابعاد گسترده&zwnj;ای دارد که امروز درباره آن&zwnj;ها گفت&zwnj;وگو خواهم کرد. من گفت&zwnj;وگوی بسیار خوبی با جناب آقای فواد حسین داشتم و درباره همه مواردی که ذکر کردم، با یکدیگر تبادل نظر داشتیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوی تاکید کرد: روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار ارزشمند است و ما مصمم هستیم که این روابط را ادامه دهیم و در دیدارهای مهمی که امروز خواهم داشت، بر این موضوع تأکید خواهم کرد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nعراقچی با اشاره به گفت&zwnj;وگوی خود با وزیر امور خارجه عراق اظهار کرد: در دیدار با آقای فواد حسین، ایشان را در جریان آخرین تحولات مربوط به جنگی که بر مردم و جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، همچنین مذاکرات انجام&zwnj;شده و یادداشت تفاهمی که بین ایران و آمریکا به امضا رسید، قرار دادم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوی افزود: به&zwnj;طور خاص درباره تحولات اخیر در تنگه هرمز و لبنان گفت&zwnj;وگو کردیم. بر اساس یادداشت تفاهم، تنگه هرمز تحت مدیریت و بر اساس ترتیباتی که جمهوری اسلامی ایران اتخاذ خواهد کرد، ظرف مدت ۳۰ روز و پس از رفع موانع از سوی جمهوری اسلامی ایران، به ظرفیت پیش از جنگ بازخواهد گشت. این روند هم&zwnj;اکنون در حال اجراست و مسئولیت این ترتیبات صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ نهاد یا کشور دیگری در این خصوص مسئولیتی ندارد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوزیر امور خارجه ادامه داد: بر اساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و آمریکا امضا شده است، هرگونه دخالت در این روند و هرگونه تلاش برای اتخاذ ترتیبات جدید یا جداگانه مغایر با آنچه جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای آن است، تنها به پیچیده&zwnj;تر شدن اوضاع، تأخیر در بازگشایی تنگه هرمز و افزایش سطح تنش منجر خواهد شد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nرئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به حوادث شب گذشته در تنگه هرمز که موجب افزایش تنش و درگیری&zwnj;ها شد گفت: از همه طرف&zwnj;ها درخواست می&zwnj;کنم در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی این آبراه اتخاذ می&zwnj;کند، دخالت نکنند و به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند تا این توافق از مسیر خود خارج نشود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به بند 1 یادداشت تفاهم اسلام آباد مبنی بر اینکه باید جنگ در تمام جبهه&zwnj;ها به شمول لبنان خاتمه پیدا کند گفت: بر اساس این یادداشت تفاهم باید رژیم صهیونیستی اشغالگری خود در لبنان را نیز پایان دهد و مسئولیت پیگیری این موضوع و تحقق آن بر عهده آمریکاست.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nعراقچی با بیان اینکه در دیدار امروز با آقای فواد حسین در ارتباط با ساختار امنیتی منطقه نیز و گفت&zwnj;وگو کردم، اظهار کرد: جنگ اخیر درس&zwnj;های زیادی برای کشورهای منطقه داشت و این که ما باید رویکرد جدیدی در ارتباط با امنیت منطقه خلیج فارس در نظر بگیریم.&nbsp;این چهارچوب جدید باید با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت قدرت&zwnj;های فرامنطقه&zwnj;ای انجام شود و در همین چهارچوب از پیشنهاد آقای فواد حسین مبنی بر گفت&zwnj;وگو بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه ایران و عراق ترکیب ۶+ ۲ استقبال می&zwnj;کنیم و با دولت عراق در این زمینه در تماس هستیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوزیر خارجه عراق: امنیت منطقه باید از سوی ملت&zwnj;ها و دولت&zwnj;های منطقه تامین شود\r\n\r\nفواد حسین وزیر خارجه عراق در این نشست خبری درباره تبعات بسته ماندن تنگه هرمز بر اقتصاد منطقه و عراق گفت: حملات جنگی و بسته شدن تنگه هرمز از دلایل عدم صادرات عراق بود و این موضوع تاثیر زیادی بر وضعیت مالی و اقتصادی عراق دارد و من در دیدار با اقای عراقچی به این مساله پرداختم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوی افزود: روابط ایران و عراق تاریخی، جغرافیایی دینی و راهبردی است.&nbsp;ایران کشور همسایه برای عراق است و باعث تاسف است که مورد حمله و جنگ قرار گرفت. ما مخالف جنگ و مخالف تجاوز به هر کشوری هستیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوزیر خارجه عراق در ادامه گفت: ما در گذشته نقش مهمی در میانجی&zwnj;گری بین ایران و آمریکا ایفا کردیم و تاثیرگذار بودیم. متاسفانه وضعیت به جنگ رسید و به این مرحله رسیدیم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوی افزود: در دیدار امروز با جناب وزیر، بسیاری از موضوعات را مورد رایزنی قرار دادیم. ما همیشه تماس&zwnj;هایمان با ایران ادامه دارد و آقای عراقچی ما را در جریان تحولات قرار می&zwnj;دهد. آقای عراقچی از مذاکرات سوئیس و تفاهمات حاصل شده مطالبی را ارائه داد.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nفواد حسین همچنین گفت: ما درباره روابط دوجانبه هم رایزنی کردیم. عراق دچار وضعیت سختی برای صادرات نفت شده به طوری که بسته شدن تنگه هرمز یکی از دلایل مشکلات صادرات نفت بوده و تاثیر عمیقی برای عراق گذاشته است. ما درباره تنگه هرمز رایزنی کردیم و تاکید کردیم که مهم است تفاهمات طرفین اجرایی شود.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوزیر خارجه عراق در ادامه گفت: در خصوص روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، از توسعه جنگ حمایت نمی&zwnj;کنیم. همچنین از تجاوز به ایران حمایت نکردیم. ما اعلام کردیم که جنگ منطقه&zwnj;ای باید پایان یابد، زیرا باعث خرابی کل منطقه می&zwnj;شود نه یک کشور خاص. ما چارچوب امنیتی برای منطقه پیشنهاد دادیم. می&zwnj;توان سازوکاری را برای تامین امنیت منطقه اتخاذ کرد. یکی از پیشنهادات ما این بوده که نشست 8 کشور حاشیه خلیج فارس با حضور ایران و عراق برگزار شود و عراق آمادگی دارد تا میزبان مقامات منطقه باشد، تا درباره روابط اقتصادی و امنیت منطقه بحث کنیم. ما ایمان داریم امنیت منطقه باید از سوی ملت&zwnj;ها و دولت&zwnj;های منطقه تامین شود.&nbsp;\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nفواد حسین اظهار داشت: در خصوص روابط ایران و آمریکا، عراق روابط خوبی با هر دو کشور دارد. ما همچنین در این زمینه آمادگی خودمان را برای پایان جنگ اعلام کردیم. پایان وضعیت جنگی برای همه ما ضروری است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nوی در پایان گفت: حضور جناب وزیر در بغداد بسیار مهم است. آقای وزیر دیدارهای گسترده&zwnj;ای با مقامات ارشد عراق خواهند داشت. ما هم دعوت ایران برای حضور در این کشور را خواهیم پذیرفت و هفته آینده در تهران شما را خواهیم دید.\r\n\r\n\r\n\r\nانتهای پیام\/20","content_html":"<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) سیدعباس عراقچی در نشست خبری با همتای عراقی خود گفت: سفر من به عراق در شرایط خاصی اتفاق می&zwnj;افتد چرا که بعد از جنگ متجاوزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور من و مقاومت قهرمانانه مردم ایران در 40 روز جنگ انجام می&zwnj;شود.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>وی یکی از اهداف سفرش به عراق را تشکر از حمایت&zwnj; های مردم و دولت عراق از مردم ایران در جنگ اخیر دانست و گفت: هدف اول این سفر، قدردانی از حمایت&zwnj;ها و مواضع اصولی دولت و مردم عراق در محکومیت این تجاوز و ایستادگی در کنار ملت ایران است و هدف دوم دیدار با مقامات ارشد عراق، تبریک آغاز به کار دولت جدید به نخست&zwnj;وزیر جناب آقای السودانی و تبریک ابقای برادر عزیزم در سمت وزارت امور خارجه است.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>عراقچی&nbsp;گفت: ما مصمم هستیم که با دولت جدید عراق، همچون دولت&zwnj;های گذشته، همکاری&zwnj;های خود را در همه حوزه&zwnj;های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و سایر زمینه&zwnj;ها گسترش دهیم و این موضوع را به صراحت امروز در دیدار با نخست&zwnj;وزیر محترم عراق اعلام خواهم کرد. همچنین مراتب تبریک رئیس&zwnj;جمهور و البته مقام معظم رهبری را به ایشان خواهم رساند.<br \/>\r\n<br \/>\r\nوی افزود: هدف سوم سفر من، انجام هماهنگی&zwnj;های لازم برای تشییع پیکر مطهر رهبر شهید ایران در شهرهای بغداد، کاظمین، کربلا و نجف است. مقامات عراقی برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده بودند و این درخواست را مطرح کرده بودند. در نهایت، با تدبیر دولت عراق و همکاری بسیار شایسته این کشور، مقرر شد تشییع پیکر مطهر در شهرهای عراق، به&zwnj;ویژه در عتبات عالیات، برگزار شود.<br \/>\r\n<br \/>\r\nعراقچی خاطرنشان کرد: ما از دولت عراق بسیار متشکریم و از نخست&zwnj;وزیر عراق که ستادی را با همین هدف تشکیل داده&zwnj;اند، قدردانی می&zwnj;کنیم. امروز نیز جلسات مشترکی با آن ستاد خواهیم داشت تا آخرین هماهنگی&zwnj;ها و همکاری&zwnj;های لازم مشخص شود و ان&zwnj;شاءالله این مراسم بزرگ با شکوه کامل برگزار شود.<br \/>\r\n<br \/>\r\nوزیر خارجه ایران تاکید کرد: هدف دیگر سفر من، مرور روابط دوجانبه است. همکاری&zwnj;های ما در حوزه&zwnj;های اقتصادی، سیاسی و امنیتی ابعاد گسترده&zwnj;ای دارد که امروز درباره آن&zwnj;ها گفت&zwnj;وگو خواهم کرد. من گفت&zwnj;وگوی بسیار خوبی با جناب آقای فواد حسین داشتم و درباره همه مواردی که ذکر کردم، با یکدیگر تبادل نظر داشتیم.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>وی تاکید کرد: روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار ارزشمند است و ما مصمم هستیم که این روابط را ادامه دهیم و در دیدارهای مهمی که امروز خواهم داشت، بر این موضوع تأکید خواهم کرد.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>عراقچی با اشاره به گفت&zwnj;وگوی خود با وزیر امور خارجه عراق اظهار کرد: در دیدار با آقای فواد حسین، ایشان را در جریان آخرین تحولات مربوط به جنگی که بر مردم و جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، همچنین مذاکرات انجام&zwnj;شده و یادداشت تفاهمی که بین ایران و آمریکا به امضا رسید، قرار دادم.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>وی افزود: به&zwnj;طور خاص درباره تحولات اخیر در تنگه هرمز و لبنان گفت&zwnj;وگو کردیم. بر اساس یادداشت تفاهم، تنگه هرمز تحت مدیریت و بر اساس ترتیباتی که جمهوری اسلامی ایران اتخاذ خواهد کرد، ظرف مدت ۳۰ روز و پس از رفع موانع از سوی جمهوری اسلامی ایران، به ظرفیت پیش از جنگ بازخواهد گشت. این روند هم&zwnj;اکنون در حال اجراست و مسئولیت این ترتیبات صرفاً بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و هیچ نهاد یا کشور دیگری در این خصوص مسئولیتی ندارد.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>وزیر امور خارجه ادامه داد: بر اساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و آمریکا امضا شده است، هرگونه دخالت در این روند و هرگونه تلاش برای اتخاذ ترتیبات جدید یا جداگانه مغایر با آنچه جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای آن است، تنها به پیچیده&zwnj;تر شدن اوضاع، تأخیر در بازگشایی تنگه هرمز و افزایش سطح تنش منجر خواهد شد.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به حوادث شب گذشته در تنگه هرمز که موجب افزایش تنش و درگیری&zwnj;ها شد گفت: از همه طرف&zwnj;ها درخواست می&zwnj;کنم در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی این آبراه اتخاذ می&zwnj;کند، دخالت نکنند و به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند تا این توافق از مسیر خود خارج نشود.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به بند 1 یادداشت تفاهم اسلام آباد مبنی بر اینکه باید جنگ در تمام جبهه&zwnj;ها به شمول لبنان خاتمه پیدا کند گفت: بر اساس این یادداشت تفاهم باید رژیم صهیونیستی اشغالگری خود در لبنان را نیز پایان دهد و مسئولیت پیگیری این موضوع و تحقق آن بر عهده آمریکاست.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>عراقچی با بیان اینکه در دیدار امروز با آقای فواد حسین در ارتباط با ساختار امنیتی منطقه نیز و گفت&zwnj;وگو کردم، اظهار کرد: جنگ اخیر درس&zwnj;های زیادی برای کشورهای منطقه داشت و این که ما باید رویکرد جدیدی در ارتباط با امنیت منطقه خلیج فارس در نظر بگیریم.&nbsp;این چهارچوب جدید باید با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت قدرت&zwnj;های فرامنطقه&zwnj;ای انجام شود و در همین چهارچوب از پیشنهاد آقای فواد حسین مبنی بر گفت&zwnj;وگو بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه ایران و عراق ترکیب ۶+ ۲ استقبال می&zwnj;کنیم و با دولت عراق در این زمینه در تماس هستیم.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p><strong><span style=\"color:#c0392b\">وزیر خارجه عراق: امنیت منطقه باید از سوی ملت&zwnj;ها و دولت&zwnj;های منطقه تامین شود<\/span><\/strong><\/p>\r\n\r\n<p><strong>فواد حسین وزیر خارجه عراق<\/strong> در این نشست خبری درباره تبعات بسته ماندن تنگه هرمز بر اقتصاد منطقه و عراق گفت: حملات جنگی و بسته شدن تنگه هرمز از دلایل عدم صادرات عراق بود و این موضوع تاثیر زیادی بر وضعیت مالی و اقتصادی عراق دارد و من در دیدار با اقای عراقچی به این مساله پرداختم.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>وی افزود: روابط ایران و عراق تاریخی، جغرافیایی دینی و راهبردی است.&nbsp;ایران کشور همسایه برای عراق است و باعث تاسف است که مورد حمله و جنگ قرار گرفت. ما مخالف جنگ و مخالف تجاوز به هر کشوری هستیم.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: ما در گذشته نقش مهمی در میانجی&zwnj;گری بین ایران و آمریکا ایفا کردیم و تاثیرگذار بودیم. متاسفانه وضعیت به جنگ رسید و به این مرحله رسیدیم.<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">وی افزود: در دیدار امروز با جناب وزیر، بسیاری از موضوعات را مورد رایزنی قرار دادیم. ما همیشه تماس&zwnj;هایمان با ایران ادامه دارد و آقای عراقچی ما را در جریان تحولات قرار می&zwnj;دهد. آقای عراقچی از مذاکرات سوئیس و تفاهمات حاصل شده مطالبی را ارائه داد.<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">فواد حسین همچنین گفت: ما درباره روابط دوجانبه هم رایزنی کردیم. عراق دچار وضعیت سختی برای صادرات نفت شده به طوری که بسته شدن تنگه هرمز یکی از دلایل مشکلات صادرات نفت بوده و تاثیر عمیقی برای عراق گذاشته است. ما درباره تنگه هرمز رایزنی کردیم و تاکید کردیم که مهم است تفاهمات طرفین اجرایی شود.<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: در خصوص روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، از توسعه جنگ حمایت نمی&zwnj;کنیم. همچنین از تجاوز به ایران حمایت نکردیم. ما اعلام کردیم که جنگ منطقه&zwnj;ای باید پایان یابد، زیرا باعث خرابی کل منطقه می&zwnj;شود نه یک کشور خاص. ما چارچوب امنیتی برای منطقه پیشنهاد دادیم. می&zwnj;توان سازوکاری را برای تامین امنیت منطقه اتخاذ کرد. یکی از پیشنهادات ما این بوده که نشست 8 کشور حاشیه خلیج فارس با حضور ایران و عراق برگزار شود و عراق آمادگی دارد تا میزبان مقامات منطقه باشد، تا درباره روابط اقتصادی و امنیت منطقه بحث کنیم. ما ایمان داریم امنیت منطقه باید از سوی ملت&zwnj;ها و دولت&zwnj;های منطقه تامین شود.&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">فواد حسین اظهار داشت: در خصوص روابط ایران و آمریکا، عراق روابط خوبی با هر دو کشور دارد. ما همچنین در این زمینه آمادگی خودمان را برای پایان جنگ اعلام کردیم. پایان وضعیت جنگی برای همه ما ضروری است.<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p style=\"text-align:justify\">وی در پایان گفت: حضور جناب وزیر در بغداد بسیار مهم است. آقای وزیر دیدارهای گسترده&zwnj;ای با مقامات ارشد عراق خواهند داشت. ما هم دعوت ایران برای حضور در این کشور را خواهیم پذیرفت و هفته آینده در تهران شما را خواهیم دید.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\n<br \/>\r\nانتهای پیام\/20<\/p>","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2026-06-28 12:57:39","content_date_event":"2026-06-28 12:57:39","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2026-06-28 13:04:12","content_date_register":"2026-06-28 13:04:12","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":2,"eid":0,"attach_title":"در نشست مشترک وزیر امور خارجه ایران و عراق مطرح شد:\r\n\r\nعراقچی: هیچ نهاد یا کشور دیگری در مورد مدیریت تنگه هرمز جز ایران مسئولیتی ندارد | فواد حسین:  امنیت منطقه باید از سوی ملت‌ها و دولت‌های منطقه تامین شود 2","attaches":[{"sizes":{"150":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606_150_104.webp","300":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606_300_209.webp","400":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606_400_279.webp","600":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606_600_418.webp","900":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606_800_557.jpg","1200":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606_800_557.jpg"},"ext":"jpg","file_media":1,"token":2565464606,"files":{"original":{"url":".\/file\/2\/attach\/202606\/571482_2565464606.jpg","width":800,"height":557,"size":0}}}]}]]