[[{"content_id":418601,"content_number":0,"portal_id":2,"lang_id":"fa","content_title":"گزارش سخگوی وزارت امور خارجه از مذاکرات\r\n\r\nبقائی: تیم‌های فنی به کار خودشان ادامه می‌دهند","content_rtitr":"","content_short_title":null,"content_summary":"سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که تیم‌های فنی فردا به کار خودشان ادامه می‌دهند.","content_summary_fill":1,"content_body":"\r\nبه گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) &laquo;اسماعیل بقائی&raquo; سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نشست امروز در سوئیس گفت: ما به نوعی روز بسیار طولانی داشتیم. نشست&zwnj;&zwnj;ها از صبح یکشنبه شروع شد. در زمان نشست چهارجانبه اظهارنظر تهدیدآمیز آمریکا منتشر شد که باعث شد ایران اعلام بکند در چنین شرایطی حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نیست.\r\n\r\n\r\nتعلیق مذاکرات چهار جانبه\r\n\r\nوی افزود: قطر و پاکستان تلاش کردند گفتگوها ادامه پیدا کند و ما گفتیم به صورت چهارجانبه نخواهد بود.\r\n\r\n\r\nسخنگوی وزارت خارجه گفت: نگاه هیئت ایران این است که باید گریبان طرف مقابل را برای اجرای تعهدات بگیریم.\r\n\r\n\r\nوی افزود: در جلسات چهارجانبه و قبل از آن نگرانی ما در رابطه با بدعهدی طرف مقابل بیان شد. خصوصا درباره تداوم نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\n&nbsp;جنگ در همه جبهه&zwnj;ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند\r\nسخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جنگ و عملیات نظامی در همه جبهه&zwnj;ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند.\r\n\r\n\r\nپیشرفت خوبی درباره فروش نفت و آزاد سازی دارایی&zwnj;های ایران صورت گرفت\r\n\r\nوی ادامه داد: در خصوص باقی بندها که لازمه برای آغاز مذاکرات نهایی است گفتگوهایی انجام شد. درباره صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت و آزاد سازی دارایی&zwnj;های ایران بحث شد و پیشرفت&zwnj;های خوبی صورت گرفت.\r\n\r\nبقائی تصریح کرد: در خصوص عبور ایمن کشتی&zwnj;ها از تنگه هرمز قرار شد سازوکاری ترتیب داده شود که مهم است.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nکار هیئت مذاکراتی تمام شد\/ گروه&zwnj;های فنی به کار خودشان ادامه دهند\r\n\r\nسخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: زمینه برای آغاز مذاکرات برای توافق نهایی بحث شد. قرار شد گروه&zwnj;های فنی به کار خودشان درباره موضوعاتی که لازمه اجرای موثر این یادداشت تفاهم است ادامه دهند.\r\n\r\nوی گفت: در این مرحله کار هیئت مذاکراتی تمام شده است اما تیم&zwnj;های فنی کار خودشان را فردا ادامه می&zwnj;دهند.\r\n\r\n\r\nانتشار بیانیه مشترک از سوی قطر و پاکستان درباره نشست سوئیس\r\n\r\nسخنگوی وزارت خارجه از صدور متنی از سوی دو کشور قطر و پاکستان درباره این نشست خبر داد و گفت: یک متنی را دو میانجی یعنی قطر و پاکستان صادر خواهند کرد و کلیات مواردی که عرض کردم درج شده است. این به عنوان سند توافقاتی که در جریان 18 ساعت صورت گرفت معرفی می&zwnj;شود.\r\n\r\n\r\nبقائی افزود: فراتر از این سند، سه نکته&zwnj;ای که اشاره کردم از جمله درباره صدور مجوز لازم برای فروش نفت ایران و بحث آزادسازی اموال مسدودشده ایران این دو مورد مهم است. این اتفاقات باید بیفتد تا طبق بند 13 تفاهم نامه وارد مذاکرات برای توافق نهایی شویم.\r\n\r\n&nbsp;\r\n\r\nبه گفته سخنگوی وزارت خارجه، طبق بند 12 سازوکار نظارت بر اجرای تعهدات طرفین را خواهیم داشت و فردا با حضور میانجی&zwnj;ها باید مذاکراتی را داشته باشند.\r\n\r\n\r\nانتهای پیام\/20\r\n\r\n&nbsp;","content_html":"<p><br \/>\r\nبه گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) &laquo;اسماعیل بقائی&raquo; سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نشست امروز در سوئیس گفت: ما به نوعی روز بسیار طولانی داشتیم. نشست&zwnj;&zwnj;ها از صبح یکشنبه شروع شد. در زمان نشست چهارجانبه اظهارنظر تهدیدآمیز آمریکا منتشر شد که باعث شد ایران اعلام بکند در چنین شرایطی حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نیست.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\n<strong>تعلیق مذاکرات چهار جانبه<\/strong><\/p>\r\n\r\n<p>وی افزود: قطر و پاکستان تلاش کردند گفتگوها ادامه پیدا کند و ما گفتیم به صورت چهارجانبه نخواهد بود.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\nسخنگوی وزارت خارجه گفت: نگاه هیئت ایران این است که باید گریبان طرف مقابل را برای اجرای تعهدات بگیریم.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\nوی افزود: در جلسات چهارجانبه و قبل از آن نگرانی ما در رابطه با بدعهدی طرف مقابل بیان شد. خصوصا درباره تداوم نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p><strong>&nbsp;جنگ در همه جبهه&zwnj;ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند<\/strong><br \/>\r\nسخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جنگ و عملیات نظامی در همه جبهه&zwnj;ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\n<strong>پیشرفت خوبی درباره فروش نفت و آزاد سازی دارایی&zwnj;های ایران صورت گرفت<\/strong><\/p>\r\n\r\n<p>وی ادامه داد: در خصوص باقی بندها که لازمه برای آغاز مذاکرات نهایی است گفتگوهایی انجام شد. درباره صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت و آزاد سازی دارایی&zwnj;های ایران بحث شد و پیشرفت&zwnj;های خوبی صورت گرفت.<\/p>\r\n\r\n<p>بقائی تصریح کرد: در خصوص عبور ایمن کشتی&zwnj;ها از تنگه هرمز قرار شد سازوکاری ترتیب داده شود که مهم است.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p><strong>کار هیئت مذاکراتی تمام شد\/ گروه&zwnj;های فنی به کار خودشان ادامه دهند<\/strong><\/p>\r\n\r\n<p>سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: زمینه برای آغاز مذاکرات برای توافق نهایی بحث شد. قرار شد گروه&zwnj;های فنی به کار خودشان درباره موضوعاتی که لازمه اجرای موثر این یادداشت تفاهم است ادامه دهند.<\/p>\r\n\r\n<p>وی گفت: در این مرحله کار هیئت مذاکراتی تمام شده است اما تیم&zwnj;های فنی کار خودشان را فردا ادامه می&zwnj;دهند.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\n<strong>انتشار بیانیه مشترک از سوی قطر و پاکستان درباره نشست سوئیس<\/strong><\/p>\r\n\r\n<p>سخنگوی وزارت خارجه از صدور متنی از سوی دو کشور قطر و پاکستان درباره این نشست خبر داد و گفت: یک متنی را دو میانجی یعنی قطر و پاکستان صادر خواهند کرد و کلیات مواردی که عرض کردم درج شده است. این به عنوان سند توافقاتی که در جریان 18 ساعت صورت گرفت معرفی می&zwnj;شود.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\nبقائی افزود: فراتر از این سند، سه نکته&zwnj;ای که اشاره کردم از جمله درباره صدور مجوز لازم برای فروش نفت ایران و بحث آزادسازی اموال مسدودشده ایران این دو مورد مهم است. این اتفاقات باید بیفتد تا طبق بند 13 تفاهم نامه وارد مذاکرات برای توافق نهایی شویم.<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>\r\n\r\n<p>به گفته سخنگوی وزارت خارجه، طبق بند 12 سازوکار نظارت بر اجرای تعهدات طرفین را خواهیم داشت و فردا با حضور میانجی&zwnj;ها باید مذاکراتی را داشته باشند.<\/p>\r\n\r\n<p><br \/>\r\nانتهای پیام\/20<\/p>\r\n\r\n<p>&nbsp;<\/p>","content_source":"","content_url":"","content_date_start":"2026-06-22 09:07:50","content_date_event":"2026-06-22 09:07:50","content_date_event_start":null,"content_date_event_end":null,"content_show_title_slider":1,"content_date_last_edit":"2026-06-22 09:11:45","content_date_register":"2026-06-22 09:11:41","content_columns":0,"content_show_img":1,"content_show_details":0,"content_show_related_img":0,"content_show_slider":1,"content_comment":1,"content_score":0,"tag_id":0,"score_average":null,"score_count":null,"score_date_last":null,"uid":2,"eid":2,"attach_title":"گزارش سخگوی وزارت امور خارجه از مذاکرات\r\n\r\nبقائی: تیم‌های فنی به کار خودشان ادامه می‌دهند  2","attaches":[{"sizes":{"150":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090_150_104.webp","300":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090_300_209.webp","400":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090_400_279.webp","600":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090_600_418.webp","900":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090_800_557.jpg","1200":".\/cache\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090_800_557.jpg"},"ext":"jpg","file_media":1,"token":2073968090,"files":{"original":{"url":".\/file\/2\/attach\/202606\/571296_2073968090.jpg","width":800,"height":557,"size":0}}}]}]]