کارشناس فلسطینی: اشغالگران از جنگهای منطقه برای الحاق کرانه باختری استفاده میکنند
عیسی عمرو، کارشناس مسائل شهرکسازی در کرانه باختری تاکید کرد رژیم صهیونیستی با شتاب در حال تحمیل واقعیتهای تازه میدانی است تا کرانه باختری را بدون ساکنان اصلی آن، به اراضی اشغالی الحاق کند.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) عمرو در گفتگو با خبرگزاری شهاب گفت رژیم اشغالگر میکوشد محیطی ناامن و غیرقابل زندگی برای فلسطینیان ایجاد کند و شهرکنشینان تندرو را در مناطق مختلف کرانه باختری جایگزین آنان سازد.
وی توضیح داد کابینه رژیم صهیونیستی از شهرکنشینان به عنوان گروههای شبهنظامی برای ارعاب کشاورزان و جوامع بادیهنشین استفاده میکند تا آنان را وادار به ترک زمینهایشان کند. به گفته او، آنچه در کرانه باختری جریان دارد، تروریسم سازمان یافته و مورد حمایت مستقیم دولت است.
این کارشناس شهرکسازی افزود رژیم صهیونیستی از مشغولیت افکار عمومی جهان به جنگهای منطقهای، از جمله جنگ نسلکشی در غزه و حملات خود علیه لبنان و ایران، برای تصرف بیشترین میزان ممکن از زمینهای فلسطینی بهرهبرداری میکند.
عمرو تاکید کرد هدف اصلی این طرح شهرکسازی، تکه تکه کردن شهرهای فلسطینی و از میان بردن کامل پیوستگی جغرافیایی میان آنهاست.
کرانه باختری اشغالی در سالهای اخیر شاهد شدیدترین موج شهرکسازی طی چند دهه گذشته بوده است. کابینه تندرو رژیم صهیونیستی در این مدت، دهها کانون شهرکسازی را قانونی اعلام کرده و با ساخت هزاران واحد مسکونی تازه برای تعمیق کنترل خود بر مناطق موسوم به «ج» موافقت کرده است.
بر اساس گزارشهای حقوقی و مراکز ثبت تخلفات، سالهای اخیر با جهشی بیسابقه در مصادره زمینهای فلسطینی تحت عنوانهایی مانند «زمینهای دولتی» یا «ذخیرهگاه طبیعی» همراه بوده است.
این روند همزمان با افزایش حملات گروههای مسلح شهرکنشین دنبال میشود؛ گروههایی که به صورت سازمان یافته به آتش زدن محصولات کشاورزی، تخریب تأسیسات و کوچاندن اجباری کامل جوامع بادیهنشین اقدام میکنند.
هدف نهایی این سیاست، تعیین یک جانبه آینده کرانه باختری، جداسازی شهرها و روستاهای فلسطینی از یکدیگر و محصور کردن آنها در جزیرههای جغرافیایی جداافتاده و بیارتباط است.