مرکز دفاع از اسرا: زندانهای رژیم صهیونیستی به صحنه دائمی شکنجه اسرا تبدیل شده است
مرکز فلسطینی دفاع از اسرا اعلام کرد زندانهای رژیم صهیونیستی به صحنه دائمی جنایتهای شکنجه روانی و جسمی علیه اسرای فلسطینی تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) این مرکز تاکید کرد رژیم اشغالگر، شکنجه در زندانها را به عنوان یک سیاست سازمان یافته اعمال میکند، نه به عنوان تخلفاتی فردی؛ اقدامی که نقض آشکار منشورها و قوانین بینالمللی است.
بر اساس این بیانیه، از سال ۱۹۶۷ تاکنون حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی بر اثر شکنجه، نقض حقوق انسانی و اهمال پزشکی به شهادت رسیدهاند.
این مرکز افزود حدود ۹۰ اسیر فلسطینی طی دو سال اخیرِ جنگ نسلکشی به شهادت رسیدهاند؛ آماری که نشان دهنده شدت گرفتن اقدامات خونین علیه جنبش اسیر فلسطین است.
در ادامه این بیانیه آمده است اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر با ضرب و شتم، تحقیر، آویزان کردن، گرسنگی دادن، حبس انفرادی، محرومیت از درمان و حتی تعرضات جنسی روبهرو هستند.
مرکز فلسطینی دفاع از اسرا از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوقی خواست تحقیقات مستقلی را درباره این جنایتها آغاز کنند و رژیم اشغالگر را به توقف شکنجه اسرای فلسطینی ملزم سازند.
این مرکز همچنین تاکید کرد جامعه جهانی باید جنایتکاران جنگی اسرائیلی را که در صدور دستور یا اجرای جنایتهای شکنجه دست دارند، تحت پیگرد قرار داده و محاکمه کند.
انتهای پیام/24