حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه از جمله پرونده امنیتی به کمیته ملی هستیم
سخنگوی جنبش حماس از تأکید این گروه بر آمادگی کامل برای واگذاری تمامی حوزههای حکمرانی در نوار غزه، از جمله پرونده امنیتی، به «کمیته ملی اداره غزه» خبر داد و از نهادهای میانجیگر خواست تا هرچه سریعتر زمینه ورود این کمیته به باریکه را فراهم کنند.
به گزارش خبرگزای قدس (قدسنا) حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که موضوع تسریع در ورود «کمیته ملی اداره غزه» به این باریکه و آغاز فعالیت آن، یکی از محورهای اصلی گفتوگوهای اخیر این جنبش در قاهره بوده است.
وی تأکید کرد: «ما بار دیگر بر آمادگی کامل خود برای واگذاری تمامی حوزههای حکمرانی، از جمله پرونده امنیتی، به این کمیته و همکاری حداکثری برای موفقیت مأموریتهای آن تأکید کردهایم.»
سخنگوی حماس با انتقاد از عملکرد شورای امنیت افزود: «قابل قبول نیست که شورای امنیت پس از ماهها از تشکیل این کمیته، همچنان نتواند زمینه ورود آن را به غزه فراهم کند و عملاً در برابر خواستهای رژیم صهیونیستی منفعل مانده است.»
قاسم در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاشهای میانجیگرانه برای ورود هرچه سریعتر کمیته ملی به غزه به نتیجه برسد تا زمینه برای ساماندهی اوضاع در این منطقه و آغاز یک فرآیند کمکرسانی واقعی که بخشی از رنج مردم را کاهش دهد، فراهم آید.
انتهای پیام/24